Beleef het boerenleven tijdens de Campina Open Boerderijdagen

Campina-boeren openen staldeuren voor bezoekers op 6 en 16 mei

Voor het elfde jaar op rij organiseert Campina de Open Boerderijdagen. 64 melkveehouders in heel Nederland stellen tijdens het Hemelvaartweekend op vrijdag 6 mei en op Tweede Pinksterdag, maandag 16 mei, hun boerderij open voor het publiek. Een leuk uitje voor het gezin, waarbij de bezoekers een kijkje kunnen nemen achter de schermen van de boerderij. Daarnaast worden er verschillende activiteiten georganiseerd voor jong en oud. De deelnemende boerderijen zijn op één van de dagen open tussen 10.00 en 16.00 uur, toegang is gratis.

Open Boerderijdagen leerzaam en leuk
Tijdens deze elfde editie van de Campina Open Boerderijdagen krijgen bezoekers de mogelijkheid om het boerenleven te 'proeven' en laten de boeren zien waar melk vandaan komt. De deelnemende boerderijen organiseren tal van activiteiten. Zo kunnen bezoekers zich onder meer uitleven op een familie boerenstormbaan, krijgen zij een rondleiding op de boerderij en meten kinderen hun krachten bij het melkbus-heffen.

Campina Open Boerderijdagen 2016
. Vrijdag 6 mei en maandag 16 mei tussen 10 en 16 uur
. Toegang: gratis
. Voor een overzicht van de deelnemende boerderijen ga naar

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Campina nodigt pers van harte uit om een bezoek te brengen aan de Open Boerderijdagen op vrijdag 6 mei bij familie Korrel in Ouderkerk aan de Amstel. Ontvangst is vanaf 12.00 uur. Interviews met de boer is in overleg mogelijk.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Het PR Bureau, Fleur Ondersteijn, via fleur@hetprbureau.nl of via 020 670 22 32.

12.00 uur Ontvangst met koffie en thee
12.45 uur Rondleiding van de boer over de boerderij
13.15 uur Race familie boerenstormbaan
13.45 uur Mogelijkheid tot interviews met de boer en boerin

Locatie
De boerderij van de familie Korrel bevindt zich op het volgende adres: Polderweg 24, 1191 JR Ouderkerk aan de Amstel.

Persmateriaal
Na afloop van het evenement stellen wij foto's beschikbaar en wordt er een fotopersbericht verzonden. Mocht u niet in de gelegenheid zijn om bij het evenement aanwezig te zijn, dan sturen we u de materialen op aanvraag graag toe.

FrieslandCampina Branded Netherlands
FrieslandCampina Branded Netherlands is een werkmaatschappij van de business group FrieslandCampina Consumer Products Europe, Middle East & Africa en produceert en verkoopt onder meer melk, zuiveldranken, yoghurts, desserts, koffieverrijkers, kaas en boter, voor consumenten en in Nederland.
Koninklijke FrieslandCampina N.V.
Elke dag voorziet Royal FrieslandCampina miljoenen consumenten verspreid over de wereld van zuivelproducten met waardevolle voedingsstoffen uit melk. Met een jaaromzet van 11,3 miljard euro behoort FrieslandCampina tot de grootste zuivelondernemingen in de wereld.

FrieslandCampina produceert en verkoopt consumentenproducten als zuiveldranken, kindervoeding, kaas en desserts in een groot aantal Europese landen, in Azië en in Afrika via eigen dochterondernemingen. Daarnaast worden vanuit Nederland wereldwijd zuivelproducten geëxporteerd. Ook worden producten geleverd aan professionele afnemers, waaronder room- en boterproducten aan bakkerijen en horecabedrijven in West-Europa. FrieslandCampina verkoopt wereldwijd ingrediënten en halffabricaten voor producenten van kindervoeding, de voedingsmiddelenindustrie en de farmaceutische sector.

FrieslandCampina heeft vestigingen in 32 landen met ruim 22.000 medewerkers. De producten van FrieslandCampina vinden hun weg naar meer dan 100 landen. Het centrale kantoor van de onderneming is gevestigd in Amersfoort. De activiteiten van FrieslandCampina zijn onderverdeeld in vijf marktgeoriënteerde business groups: Consumer Products Europe, Middle East & Africa; Consumer Products Asia; Consumer Products China; Cheese, Butter & Milkpowder en Ingredients. De vennootschap is volledig in handen van Zuivelcoöperatie FrieslandCampina U.A., met 19.000 leden-melkveehouders in Nederland, Duitsland en België een van de grootste zuivelcoöperaties in de wereld. Voor meer informatie: www.frieslandcampina.com

Campina

Amersfoort