Onderzoek effecten ondernemerschapsonderwijs voor minister Bussemaker

24 april 2016 - In opdracht van Stichting Jong Ondernemen heeft de Technische Universiteit Eindhoven, onder leiding van Assistent Professor Ondernemerschap Sharon Dolmans, het eerste grootschalige onderzoek gedaan naar de lange termijn effecten van ondernemerschapsonderwijs in Nederland. In het bijzonder het effect van het programma Student Company. Op donderdag 28 april neemt Minister Jet Bussemaker dit impactonderzoek in ontvangst.

Vaker en meer wordt er gesproken over wat jongeren nodig hebben om na hun schoolcarrière goed aan hun volwassen en werkzame leven te kunnen beginnen. De filosofie van Stichting Jong Ondernemen is ervan overtuigd dat het ontdekken en ontplooien van talent en het ontwikkelen van een ondernemende houding een grote rol speelt in een succesvolle toekomst van jongeren op de arbeidsmarkt. Als ondernemende werknemer of baanbrekende ondernemer.

Overhandiging aan minister Bussemaker.
Wanneer: 28 april 2016
Tijd: 15.00 - 15.45 uur
Locatie: Ministerie Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (Den Haag)
Beschikbaar voor de pers:
- Erik Stam - Chair of Strategy, Organisation and Entrepreneurship Utrecht University School of Economics (U.S.E.) & Utrecht Centre for Entrepreneurship
- Mirjam van Praag - Organisation and Entrepreneurship Amsterdam University School & Amsterdam Centre for Entrepreneurship
- Nieke Mulder - Alumnus Student Company 2008
- Elisa van Vugt - Alumnus Student Company 2010
- Joyce Rommelaar - Eindchef Jong Ondernemen

Persinformatie
Neem voor meer informatie contact op met:
Danielle de Jongh
Tel: +31 (0)70 - 34 90 159 / (0)6 - 835 21 296
Danielle@jongondernemen.nl

Over Jong Ondernemen
Jong Ondernemen is een stichting die scholen al 25 jaar voorziet van praktische ondernemerschapsprogramma's. Jongeren leren hun ondernemende kant kennen. Ze ontdekken en ontplooien hun talent en ontwikkelen een ondernemende houding. Door de programma's van Jong Ondernemen sluit het onderwijs goed aan op de huidige maatschappij en het bedrijfsleven. De economie vraagt om ondernemende werknemers en baanbrekende ondernemers.
Voor meer informatie: www.jongondernemen.nl

Stichting Jong Ondernemen