Eerste paal geslagen Van der Valk Hotel Amsterdam

Toekan slaat eerste paal in Amsterdam

Vrijdagmiddag 15 april werd de eerste paal geslagen voor het Van der Valk Hotel Amsterdam. Een mijlpaal aangezien het Van der Valk concern nog niet eerder in haar historie een hotel opende in de stad Amsterdam. De eerste paal is geslagen door Ivar Manuel, voorzitter van Stadsdeel Amsterdam Oost. Het hotel dat aan het water gelegen zal zijn aan de Joan Muyskenweg in Overamstel zal 206 grote hotelkamers, 11 vergaderzalen en een restaurant krijgen, maar ook een groot terras, zwembad en voldoende parkeerruimte.

Namens de initiatiefnemers heeft Dutch Green Company een kersenboom aangeboden aan de directie van Van der Valk met als boodschap de kersen voortaan duurzaam te kweken in eigen tuin. Met het planten van de kersenboom op het terrein en het slaan van de eerste paal is het startsein gegeven voor de bouw van 'de kers op de taart' van de hotels binnen de Van der Valk portefeuille.

In november 2017 zal het hotel naar verwachting opengaan en zal voorgoed ook in Amsterdam de Toekan hoog boven de weg lonken naar haar bezoekers.
Het betreft een ontwikkeling van Burginvest. Het projectmanagement en de directievoering worden uitgevoerd door Dutch Green Company. De transactie is tot stand gekomen door bemiddeling van Invast Hotels.

Van der Valk Hotels & Restaurants bestaat nu ruim 80 jaar. In totaal heeft het familiebedrijf bijna 100 hotels in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje en de Nederlandse Antillen.

Contact:
Dutch Green Company - ir. Maarten Quist
E-mail: info@dgcnv.nl
Telefoon: 020 - 205 11 11
Website: www.dutchgreencompany.nl

Bijlagen:
1 - Feiten
2 - Foto kersenboom op locatie
3 - Impressie nieuwe hotel

Bijlage 1 - Feiten:
Feiten:
Ontwikkelaar: Burginvest / Amsterdam