Kip van Vomar Voordeelmarkt volledig duurzaam per september 2016

Met ingang van 1 september 2016 zal de reguliere kip verdwenen zijn uit het versassortiment van Vomar Voordeelmarkt en hebben alle verse kipproducten minimaal één Beter Leven-ster of Pluimgarantie. Daarmee maakt Vomar Voordeelmarkt nog steeds vaart met het verduurzamen van haar vleesproducten.

Eind vorig jaar bestond het kipassortiment bij Vomar Voordeelmarkt al voor bijna de helft uit verse kipproducten met één Beter Leven-ster van de Dierenbescherming. Dat is vlees van kippen die onder andere met graan gevoerd worden en meer ruimte, daglicht en een overdekte uitloop hebben. De andere helft van het kipassortiment was al grotendeels omgezet naar kip van een langzamer groeiend ras, de zogenoemde kip met Pluimgarantie. Met ingang van september 2016 zal alle reguliere kip, in de volksmond beter bekend als de 'plofkip', uit het schap met verse kipproducten verdwenen zijn.

Vomar en duurzaamheid

Vomar Voordeelmarkt wil haar klanten de beste kwaliteit bieden voor de laagste prijs. Dit kan door gebruik te maken van gecertificeerde leveranciers, een groot deel van de productie in eigen beheer te houden en direct aan de klant te verkopen. Een duurzame samenleving creëren staat bij Vomar hoog in het vaandel. Het kunnen aanbieden van producten met keurmerken als Beter Leven, Fairtrade, MSC of ASC is daar onderdeel van.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Algemene directie Vomar Voordeelmarkt, 072-7502200

Vomar Voordeelmarkt