Aandacht voor vitaliteit PwC’ers in Week van de balans

Amsterdam, 18 april 2016 - PwC gaat in de week van 18 tot en met 22 april haar ruim 4.400 medewerkers inspireren en stimuleren om bewuster te kiezen. De Week van de balans staat in het teken van allerlei onderwerpen die te maken hebben met vitaliteit zoals voeding, bewegen en ontspannen. Als startschot ontvangen alle medewerkers het speciale PwC-magazine Balans, met als gastredacteuren olympische medaillewinnaars Edith Bosch en Maarten van der Weijden.

Tijdens de Week van de balans staat elke dag een ander thema centraal. Afgetrapt wordt met het thema voeding waarbij PwC'ers kunnen ervaren dat voeding zoveel meer is dan alleen brandstof voor het lichaam. Op woensdag staan yogalessen op het programma en op donderdag vinden er Office Workouts plaats onder leiding van de oud-olympische sporters Edith Bosch, Mark Huizinga, Kim Lammers en Teun Nooijer. Ergonomische adviseurs zijn tijdens de hele week actief om PwC'ers te informeren en assisteren bij het instellen en inrichten van hun werkplek.

'Vitaliteit heeft alles te maken met kiezen', zegt Jolanda Lamse, lid van de raad van bestuur en verantwoordelijk voor Human Capital. 'Dat geldt voor onze mensen maar evenzeer voor ons als organisatie. Niet alleen creëren we passende arbeidsomstandigheden, we hebben ook een verantwoordelijkheid als het gaat om het verhogen van bewustzijn omtrent voeding, ontspanning, bewegen, compensatie en balans. Met dit initiatief wil PwC vitaliteit op de agenda zetten als middel om stress te reduceren en duurzame inzetbaarheid te verhogen.'

De Week van de balans vormt tevens het startschot van twee nieuwe sportieve relatiemanagementprogramma's: Connectedswimming en Connectedcycling. De programma's zijn een aanvulling op het in 2004 gestarte succesvolle hardloopprogramma Connectedrunning, waarbij PwC'ers samen met hun klanten toewerken naar een sportief evenement. Voor de deelnemers aan Connectedswimming en Connectedcycling vormen respectievelijk de Amsterdam City Swim en RideForHope de eerste uitdaging. Connectedrunning richt zich deze editie op de Dam tot Damloop en Brussels Ekiden.

PwC biedt zaken aan waarvan PwC'ers gedurende het hele jaar gebruik kunnen maken bij het bereiken van balans. Fruit en yogalessen zijn gratis, bedrijfsfitnessabonnementen kunnen met korting worden afgesloten. Er is een preventief spreekuur met een arts en een uitgebreid scala aan trainingen rondom vitaliteit en duurzame inzetbaarheid. Met behulp van een online test (I change) identificeren PwC'ers de gebieden rondom hun vitaliteit die meer aandacht verdienen. Daarnaast kunnen PwC'ers één keer per vier jaar een health check doen.

Noot voor de redactie

1. Meer over deze initiatieven en persoonlijke verhalen van PwC'ers over het vinden van balans, het durven kiezen en het investeren in vitaliteit treft u aan in deConnectie special Balans. Deze kunt u opvragen via koen.jonker@nl.pwc.com.

2. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Koen Jonker, persvoorlichter PwC, tel. 08879-24982 of email koen.jonker@nl.pwc.com.

3. Bij PwC willen we een bijdrage leveren aan het vertrouwen in de maatschappij en het oplossen van belangrijke problemen. Wij zijn een netwerk van firma's in 157 landen met meer dan 208.000 mensen. Bij PwC in Nederland werken ruim 4.400 mensen met elkaar samen. Wij zien het als onze taak om kwaliteit te leveren op het gebied van assurance-, belasting- en adviesdiensten. Vertel ons wat voor u belangrijk is. Meer informatie over ons vindt u op www.pwc.nl.

PwC verwijst naar de Nederlandse firma en kan soms naar het PwC-netwerk verwijzen. Elke aangesloten firma is een afzonderlijke juridische entiteit. Kijk op www.pwc.com/structure voor meer informatie.

PwC