Spectaculaire start Nierstichting wandelevenement de Rode Loper

De Rode Loper, het nieuwe wandelevenement van de Nierstichting en Nierpatiënten Vereniging Nederland, is vandaag spectaculair van start gegaan. Meer dan 800 mensen werden al wandelend als VIP's onthaald op de rode loper. Zij leveren met hun deelname een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van de draagbare kunstnier. Ook nierpatiënt Fabian liep mee met zijn familie: "Het is een ontzettend leuk initiatief en hard nodig. De draagbare kunstnier gaat nierpatiënten meer vrijheid en energie geven. Daar kijk ik naar uit en gun ik ons hele gezin." Met zijn allen haalden de lopers tot nu toe al ruim 88.000 euro op voor ontwikkeling van de draagbare kunstnier. De tweede editie van de Rode Loper vindt plaats op zaterdag 22 april 2017. Meer informatie en inschrijven: www.rodeloper.nl.

Fotobijschrift: Fabian (in rode pak) en zijn familie wandelend over de Rode Loper.

Organisatie: Nierstichting en NVN
De Nierstichting organiseert het nieuwe wandelevenement de Rode Loper, in samenwerking met de Nierpatiënten Vereniging Nederland.

Over Nierstichting Nederland: Sanne Rademaker: (035) 6978024 / (06) 46288299 / sanne.rademaker@nierstichting.nl.

Over de Nierstichting
De Nierstichting zet alles op alles om ervoor te zorgen dat mensen met een nierziekte in leven blijven en ook écht kunnen blijven leven. We strijden voor meer donoren, maken ons hard voor preventie en werken vastberaden aan een draagbare kunstnier. Want dialyseren is geen leven, maar overleven. We doen alles wat in ons vermogen ligt om het leven van nierpatiënten te verbeteren. Dat doen we niet alleen. Maar samen met patiënten, onderzoekers, professionals, donateurs, bedrijven, vrijwilligers en vele anderen die het leven liefhebben.

Nierstichting Nederland

Naarden