Dag van de Zeevarende op 25 juni bij STC in Rotterdam

Op zaterdag 25 juni 2016 organiseert de International Maritime Organization 'Day of the Seafarer'. De zeevarenden worden tijdens deze dag in het zonnetje gezet. In Nederland staan diverse maritieme organisaties hier ook bij stil. Het thema is 'het werk van zeevarenden is vaak onzichtbaar. Hun schepen zijn ver weg. Staan wij daar ooit bij stil?'

Het overgrote deel van het Nederlandse publiek weet tot nu toe weinig van vervoer over water. De consument realiseert zich nauwelijks dat 90% van de goederen via schepen aangeleverd worden.

Op 25 juni kan iedereen daarom kennis maken met de wereld van de zeevarende! Van 10.00 tot 14.00 uur in het STC-gebouw aan de Lloydstraat 300 te Rotterdam zijn er verschillende maritieme activiteiten en vertellen zeevarenden en reders wat het is om een zeevarend beroep te hebben.

De Dag van de Zeevarende is een initiatief van de Vereniging Maritiem Gezinskontakt. Nautilus International, Rotterdam Mainport University, KVNR, Spiritension en diverse rederijen en maritieme organisaties hebben hun medewerking toegezegd.

Geplaatst in:

Meer informatie:

Het organisatiecomité bestaat uit:

Mascha Bongenaar en Gaby Niesthoven (Vereniging Maritiem Gezinskontakt), Marieke Klip (Rotterdam Mainport University), Toon van de Sande (Spiritension), Fred van Zeijl (KVNR), Hans Walthie (Nautilus International)

Mascha Bongenaar en Gaby Niesthoven (Vereniging Maritiem Gezinskontakt), levenspartners van 2 zeevarenden, laten zich graag interviewen over hun initiatief om deze Dag van de Zeevarende voor de eerste keer in Nederland te organiseren.

Mascha Bongenaar, 06 15125077 pr@maritiemgezinskontakt.nl
Gaby Niesthoven, 06 41984710 voorzitter@maritiemgezinskontakt.nl