Hogeschool Inholland ondertekent Green Deal Groene Daken

Amsterdam - Tijdens de Innovation Expo in Amsterdam-Noord op 14 april a.s. ondertekent lector Innovatiemodellen Duurzame Energie, Christoph Maria Ravesloot, namens Hogeschool Inholland de Green Deal Groene Daken (GDGD). Na de ondertekening wordt de lector voorzitter van de stichting Green Deal Groene Daken.

Het uitwerken van en het experimenteren met verdienconcepten staat bij deze ondertekening centraal. Het uiteindelijke doel van de Green Deal Groene Daken is het versneld ontwikkelen van een biodiverse en klimaatadaptieve gebouwde omgeving, waarbij er samengewerkt wordt op het gebied van duurzaamheid, techniek en groen.

Aansluiting programma Duurzame Techniek en Groen
De GDGD sluit aan bij het Duurzame Techniek en Groen (DTG) programma van Hogeschool Inholland. Binnen de hogeschool zijn drie onderzoekspeerpunten voor de komende jaren vastgelegd: duurzaam, gezond en creatief. Lector Ravesloot: "Dat zijn de onderwerpen waar praktijkgericht onderzoek van lectoren en docenten op gericht zijn. Met de resultaten die hieruit worden behaald, worden alle opleidingen van Hogeschool Inholland inhoudelijk versterkt. Het DTG programma is een uitwerking van het speerpunt duurzaam, waarbij tussen opleidingsinstituten op verschillende locaties en van verschillende opleidingen wordt samengewerkt tussen het domein Techniek, Ontwerpen & Informatica en Agri, Food & Lifesiences op het gebied van duurzame techniek en groene techniek."

Met de Green Deal ondertekening komt er een aansluiting vanuit het onderzoeksthema duurzaam, met een maatschappelijke ontwikkeling op basis van samenwerking in de driehoek onderwijs en onderzoek, overheid en ondernemers. "Dit is een waardevolle verandering voor het onderwijs", aldus de lector.

Geplaatst in:

Pers is van harte uitgenodigd om bij de Innovation Expo aanwezig te zijn. De ondertekening van de Green Deal Groene Daken vindt tussen 10.30 en 11.30 uur plaats te Amsterdam Noord bij de Tolhuistuin & THT-sessions / Concertzaal http://www.innovatie-estafette.nl/Locaties/.

Pers kan zich aanmelden via http://www.innovatie-estafette.nl/Media/Aanmelden-pers/

Meer informatie: http://highcontrast.innovatie-estafette.nl/Programma/event/172/Ondertekening-Green-Deals-en-City-Deals-en-uitreiking-Green-Deal-Award en https://inholland.nl/onderzoek/lectoraten/innovatiemodellen-duurzame-energie.

Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Christoph Maria Ravesloot, lector Innovatiemodellen Duurzame Energie, Hogeschool Inholland Alkmaar, christophmaria.ravesloot@inholland.nl, 06-16910660
of Karlien de Bruin, persvoorlichter Hogeschool Inholland, karlien.debruin@inholland.nl, 06-15279773

Hogeschool Inholland