Yespers op weg naar de Duitse markt; Eine innovation aus Holland

De Haagse startup Yespers is op weg om ook de Duitse markt te betreden. Yespers neemt deel aan de handelsmissie naar Zuid-Duitsland en is gevraagd om in aanwezigheid van het Koningspaar Yespers food innovaties in München aan Duitse inkopers en het publiek te presenteren.

"Voor ons is deelname aan de handelsmissie een geweldige kans om ook de Duitse consument kennis te laten maken met ons product", zegt Stefan Baecke, CEO Yespers. "Als startend bedrijf is het altijd zoeken naar een goede manier om je eerste producten onder de aandacht te brengen, zeker als je over de grens durft te kijken".

Yespers verbindt consumenten met boeren door middel van food innovaties. Het eerste product waarmee Yespers de Nederlandse markt heeft verrast, is een koelverse fruit en groentespread lijn. "Het idee van de spreads was eigenlijk heel simpel', vervolgt Baecke, 'hoe krijg ik een smoothie op mijn boterham?

Sinds september vorig jaar zijn drie varianten van de Yespers fruit en groentespreads in Nederlandse supermarkten te koop: Appel & Framboos en Mango & Ananas. In deze beide spreads zit ook groente (wortel). De derde smaak is de Bessen & Aardbei variant. De spreads bevatten in vergelijking met ander zoet broodbeleg veel minder suikers en calorieën. De 'smoothiespreads' zijn bovendien vrij van conserveringsmiddelen en bevatten geen allergenen zoals lactose en gluten en geen kunstmatige smaak-, geur- of kleurstoffen.

De doelstelling van Yespers om producten in de markt te zetten die volledig transparant zijn over de inhoud maar ook gezonder, beter en ook smaakvoller sluit zeer goed aan bij de ontwikkelingen op de Duitse markt waarbij steeds meer nadruk komt te liggen op lekkere, gezondere, duurzame en vegetarische producten.

"De Duitse markt biedt vele kansen. Er wordt zeker in Zuid-Duitsland veel geproduceerd maar op het vlak van voeding weinig geïnnoveerd", aldus Patrick Ooms, Head Business Development Yespers. "De spreads zijn slechts een eerste productinnovatie'. "We ontwikkelen meerdere kwalitatief goede en vooral ook lekker producten die passen in een verantwoorde voeding. De vraag daarnaar is in zowel Nederland als Duitsland groeiende. "

Geplaatst in:

Noot voor de redactie:
Meer informatie over de spreads zie de bijlage of : www.yespers.com of www.facebook.com/yespers. Telefonisch kan contact worden opgenomen met Stefan Baecke, +31612845773 of via stefan.baecke@yespers.com

Koningsontbijt:
De fruit en groentespreads van Yespers zijn opgenomen in het Koningsontbijt dat 22 april aan 1,2 miljoen schoolgaande kinderen wordt aangeboden.

Yespers