Weber introduceert de nieuwe hybride Summit™ Charcoal Grill

Weber-Stephen Products, 's werelds grootste barbecueproducent, is klaar om een nieuw tijdperk houtskoolbarbecues te lanceren. Met de lancering van een nieuwe hybride houtskoolbarbecue combineert Weber de vorm en functies van de klassieke Weber ketelbarbecue met de functionaliteit van de geliefde Smokey Mountain Cooker en het gebruiksgemak van een gasbarbecue. De Summit Charcoal Grill is dus een houtskoolbarbecue en een smoker in één met extra functies. Barbecueën zal nooit meer hetzelfde zijn.

"We staan te popelen om onze nieuwe barbecue aan onze klanten en fans te laten zien. Bezitters van houtskoolbarbecues die ook geïnteresseerd zijn in roken en bezitters van gasbarbecues die stiekem verlangen naar die authentieke houtskoolsmaak kunnen nu met één barbecue het beste van beide werelden in huis halen," zegt Dolf Blomhert, Algemeen Directeur Benelux.
De Weber® Summit Charcoal Grill is niet alleen ontworpen ten behoeve van ultieme temperatuurcontrole of om een constante hitte gedurende meer dan tien uur te kunnen behouden, maar bevat ook vele unieke eigenschappen. Bijvoorbeeld een zogenaamde "Diffuser Plate" die zorg draagt voor een constante lage temperatuur (voor Low & Slow cooking), het Snap-Jet gasontstekingssysteem voor het sneller en eenvoudig aansteken van de briketten, een dubbelwandige deksel en ketel waardoor er minder brandstof nodig is en de nieuwe rookinstelling op het One-Touch reinigingssysteem dat de perfecte luchttoevoer tijdens het roken regelt. En als klap op de vuurpijl; het nieuw ontwikkelde Rapidfire® ventilatierooster dat door het scharnierende design de luchttoevoer zo kan stimuleren dat zowel het snel operationeel krijgen van de barbecue als het verkrijgen van een optimale temperatuurcontrole een fluitje van een cent wordt.

Enorm trots
"De doelstelling bij de Summit Charcoal Grill was om een barbecue van de allerhoogste kwaliteit te creëren die zowel een enorme veelzijdigheid als een groot gebruiksgemak biedt. Dit is precies wat de Summit Charcoal Grill is geworden. Geen gedoe meer met het aansteken van de briketten, perfecte isolatie en temperatuurcontrole waardoor het erg gemakkelijk is om mee te roken en te werken op lage temperaturen. Dit is een de trend in de Amerikaanse barbecuecultuur" zegt Jonas Sverdrup-Jensen, Director Product Management, Weber-Stephen EMEA. "We kunnen niet trotser zijn om eindelijk deze barbecue aan de wereld te introduceren en we kijken ernaar uit om te zien hoe dit product mooie momenten en heerlijk eten gaat creëren," zegt Jonas-Sverdrup-Jensen.

Over Weber
Weber is de wereldwijde marktleider op het gebied van barbecues, buitenkeukens en bijbehorende accessoires. De multinational vindt zijn oorsprong in Chicago, Illinois in de Verenigde Staten, waar in 1952 de eerste kogelbarbecue met deksel is uitgevonden. Weber-Stephen Products BVBA. is een volle dochter van het familiebedrijf en heeft sinds haar oprichting in 2009 een stormachtige groei gekend dankzij de uitmuntende productkwaliteit, de innovatieve concepten en haar sterke service- en dienstverlening.
Meer info: weber.com

Noot aan de redactie:
Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Weber-Stephen Holland B.V.
Annemarie Grijpstra