U-Boat Worx onthult diepst duikende nieuwe toeristenonderzeeër

U-Boat Worx onthult nieuwe privéduikboten speciaal ontworpen voor cruiseschepen en toerisme, waaronder een boot die dieper kan dan ooit.

U-Boat Worx heeft drie nieuwe luxueuze modellen onderzeeër gelanceerd: de Cruise Sub 5, Cruise Sub 7 en Cruise Sub 9. De Cruise Sub 5 en 7 kunnen tot 1.140 meter diep duiken en zijn hiermee de diepst duikende toeristenonderzeeërs ooit. Naargelang het model kan de duikboot 5, 7 of 9 mensen vervoeren per duiktocht.

Na de eerste succesverhalen van onderzeeërs die worden gebruikt op luxe cruiseschepen, zoals The Taipan van Star Cruises en the Crystal Esprit, ziet de duikbotenfabrikant, gevestigd in Nederland, een toenemende vraag in die sector.

"Onze bedrijfsactiviteiten op cruiseschepen hebben geleid tot de ontwikkeling van de Cruise Sub serie", zegt Bert Houtman, oprichter van U-Boat Worx. "Of de exploitant zich nu richt op exclusieve diepzeeverkenning op afgelegen bestemmingen of op het leiden van talloze onderzeese excursies bij koraalriffen, de Cruise Subs zijn afgestemd op het creëren van de best mogelijk ervaring voor de gasten".

Traditionele toeristenonderzeeërs hebben kleine raampjes, en passagierszitplaatsen zoals in een bus. De nieuwe Cruise Sub-serie is gebaseerd op de U-Boat Worx-duikboten die worden gebruikt op exclusieve superjachten en door onderzoeksinstituten. Alle gasten kunnen genieten van dezelfde panoramische ervaring dankzij twee grote acryl bollen, waardoor iedereen op de eerste rij zit.

Het interieur kan draaien binnenin de bol, waardoor passagiers tijdens het duiken altijd het beste uitzicht hebben, ongeacht de richting waarin de duikboot vaart.

De duikboten zijn ontworpen volgens de internationale normen en kunnen non-stop 12 uur lang duiken. De duikboten worden aangedreven door een accu en hebben daardoor geen impact op het milieu waarin ze worden gebruikt. Duiken in een U-Boat Worx-duikboot is hierdoor een milieuvriendelijke activiteit.

De Cruise Sub
Specificaties, meer informatie of afbeeldingen zijn hier te downloaden:

Volledige specificaties

Extra informatie

Afbeeldingen in hoge resolutie

Over U-Boat Worx
Het bedrijf U-Boat Worx, gevestigd in Nederland, bouwt de meest geavanceerde privé-onderzeeërs, en zet daarmee de toon voor onderwaterverkenning in de 21ste eeuw. Ze worden in een kleine serie vervaardigd in de hoofdvestiging in Breda, waar honderden onderdelen zeer nauwkeurig in elkaar worden gezet, om klanten de veiligste, meest innovatieve en luxueuze onderzeeërs op de markt te bieden.

Meer informatie: http://www.uboatworx.com/

www.youtube.com/uboatworx

Neem voor meer informatie contact op met:
Roy de Boer
Communication & Marketing Executive