Minister-president Rutte spreekt parlementariërs EU-lidstaten toe

Mededeling voor de pers

7 april 2016

Minister-president Mark Rutte zal vrijdag 8 April in de Ridderzaal in Den Haag parlementariërs uit de 28 Lidstaten van de Europese Unie en een aantal kandidaat-Lidstaten toespreken. De parlementariërs zijn daar voor de halfjaarlijkse tweedaagse interparlementaire conferentie over het gemeenschappelijk buitenlands- en veiligheidsbeleid en het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid (GBVB/GVDB). De Eerste en de Tweede Kamer organiseren deze bijeenkomst in het kader van het Nederlands EU-voorzitterschap.

De premier spreekt van 10.00 uur tot 10.25 uur en zal ook ingaan op vragen van de vertegenwoordigers van de parlementen.

Noot voor de redacties:

De toespraak van de minister-president is te volgen via de livestream van de conferentie via www.parleu2016.nl

Vertegenwoordigers van de media kunnen zich voor de conferentie aanmelden via persvoorlichting@tweedekamer.nl of n.podt@tweedekamer.nl
Gert Riphagen is mobiel te bereiken 06-20544625 of Nancy Podt op 06-21703455

Dit is een gezamenlijk persbericht van de afdeling Communicatie en Protocol van de Eerste Kamer en de Stafdienst Communicatie van de Tweede Kamer.

www.staten-generaal.nl

Eerste Kamer der Staten-Generaal