Vertrouwen onder koppels groot op financieel vlak

95% geeft eigen pinpas blindelings mee

AMSTERDAM, 20160330 -- Bijna alle gehuwde of samenwonende Nederlanders (95,4%) geven hun pinpas met het volste vertrouwen aan hun partner mee. Het zit sowieso wel goed met het vertrouwen. Dat blijkt uit onderzoek dat NovioResearch in opdracht van financieringsmaatschappij Findio onder 765 Nederlanders in verschillende leeftijdscategorieën heeft laten uitvoeren.

Van de samenwonende of gehuwde Nederlanders geeft ruim de helft (51,7%) toe dat ze zelf het meeste geld uitgeven in hun huishouden. Bijna een derde (31,2%) zegt dat zijn partner het meeste geld uitgeeft. Toch durven we onze pinpas met een gerust hart mee te geven. Slechts 4,6% van de samenwonende of gehuwde respondenten durft zijn pinpas niet mee te geven aan zijn partner. Het vertrouwen in onze partner lijkt met de jaren te groeien.

De rekening splitsen?
Bijna de helft (44,9%) van de samenwonende of gehuwde respondenten heeft samen één rekening waarop alles binnenkomt, en geen eigen lopende rekening meer. Hoe ouder we zijn, hoe populairder de gezamenlijke rekening is waar alles op één hoop komt. Daardoor worden bij het merendeel (42%) de woonlasten evenredig naar het inkomen verdeeld. Ieder de helft betalen blijkt slechts bij 14,2% van de samenwonende of gehuwde Nederlanders de populairste verdeling.

Findio B.V. - onderdeel van Crédit Agricole S.A.

AMSTERDAM