MindTree onthult software stacks voor cloud- en mesh-connectiviteit via Bluetooth Smart

BANGALORE en WARREN, New Jersey, March 30, 2016 /PRNewswire/ --

Oplossing vereenvoudigt cloud-connectiviteit voor 'internet van de dingen (ivd) '-apparaten

MindTree  [http://www.mindtree.com ] , een toonaangevend bedrijf op het gebied van digitale transformatie en informatietechnologie, heeft vandaag de lancering aangekondigd van haar uitgebreide IPv6 Stack [http://www.mindtree.com/solutions/bluetooth-technology/ipv6stack ] en Smart Mesh Suite [http://www.mindtree.com/solutions/bluetooth-technology/blemesh ] voor Bluetooth Smart. Met de IPv6 Stack en Smart Mesh Suite kunnen 'original equipment manufacturers' (OEM) en halfgeleidersbedrijven naadloze cloud-connectiviteit toevoegen aan hun ivd-producten.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140416/681203)

De combinatie van IPv6 en Smart Mesh-technologie stuurt via externe sensornodes verzamelde gegevens niet alleen naar cloud-analyseplatforms, maar maakt ook de controle van eindapparaten via het internet mogelijk. IPv6 maakt internettoegang tot miljoenen afzonderlijke Bluetooth Smart-apparaten mogelijk door te zorgen voor de essentiële IP-infrastructuur voor toepassingen zoals smart homes, wearables en aangesloten medische hulpmiddelen. De Smart Mesh-technologie helpt bereikbeperkingen in Bluetooth Smart te overwinnen, een belangrijke overweging voor industriële en huisautomatisering.

De IPv6 Stack en Smart Mesh Suite zijn ontworpen ter ondersteuning van Bluetooth Stacks v4.1 en later van Mindtree of derde partijen. Deze producten zijn geoptimaliseerd voor het minimaliseren van de geheugenvoetafdruk en getest op interoperabiliteit. De IPv6 Stack is een complete en gevalideerde oplossing, met inbegrip van ondersteuning voor de 6LoBTLE-specificaties van de Internet Engineering Task Force (IETF). De Smart Mesh Suite bevat het Smart Mesh-profiel dat voldoet aan de laatste specificaties van de Bluetooth Special Interest Group. Applicatieniveauveiligheid wordt bereikt door middel van 128-bits AES-CCM en AES-CMAC encryptie.

"Integratie van intellectuele eigendom van verschillende aanbieders kan riskant en tijdrovend zijn. Met de toevoeging van de IPv6 Stack en Smart Mesh Suite aan ons Bluetooth-portfolio kunnen onze klanten alle digitale delen van hun Bluetooth Smart-connectiviteitsoplossing van Mindtree inkopen, waarmee de productstabiliteit toeneemt en integratietermijnen worden gereduceerd," aldus Jayanth Krishna, hoofd van Short-range Wireless Business bij Mindtree.

MindTree is reeds 15 jaar een toonaangevende leverancier van Bluetooth Intellectual Property-oplossingen. Het bedrijf was de eerste om v4.2 Bluetooth Smart te kwalificeren en biedt een duidelijk stappenplan voor de aanname van de v5.0 Bluetooth-specificatie. Het IP-portfolio omvat gecertificeerde, aanpasbare silicium IP met ultra-lage energie en voetafdruk voor Bluetooth(R) Smart 4.1 en 4.2, en een ultracompacte, volledig gecertificeerde software voor protocol stack en profielen voor Bluetooth(R) Smart 4.1 en 4.2. Mindtree biedt ook een functierijke en compacte Bluetooth(R) Smart Ready 4.1 en 4.2 en Bluetooth(R) Classic protocol stack en profielen.

Aanvullende bronnen

- MindTree's Short Range Wireless Portfolio
[http://www.mindtree.com/solutions/bluetooth-technology ]
- IPv6 Stack - Productpagina [http://www.mindtree.com/IPv6Stack ]
- Smart Mesh Suite - Productpagina [http://www.mindtree.com/BLEMesh ]

Over Mindtree

Mindtree [NSE: MINDTREE] levert digitale transformatie- en technologiediensten, van ideevorming tot uitvoering, waarmee Global 2000-klanten hun concurrenten kunnen overtreffen. Mindtree werd 'digitaal geboren' ('Born Digital') en heeft een flexibele, gezamenlijke aanpak voor het creëren van op maat gemaakte oplossingen voor de digitale waardeketen. Tegelijkertijd helpt onze diepgaande expertise in infrastructuur- en applicatiebeheer bij het optimaliseren van uw IT in een strategische troef. Of u nu wilt dat uw bedrijf gedifferentieerder wordt, zakelijke functies opnieuw dient uit te vinden of de omzetgroei moet versnellen, wij kunnen u daarbij van dienst zijn. Ga naar http://www.mindtree.com voor meer informatie.

Neem voor meer informatie contact op met:
India
Priyanka Waghre