VacuMedical biedt als eerste in NL vacuümtherapie Arm & Been Klinieken

De in Utrecht gevestigde start up VacuMedical biedt patiënten met uiteenlopende arm- en beenklachten een nieuwe optie ter behandeling van hun klachten: vacuümtherapie in combinatie met fysiotherapie. Deze oorspronkelijk voor de ruimtevaart ontwikkelde therapie om astronauten na terugkeer op aarde weer snel op de been te krijgen blijkt ook van grote waarde te zijn voor patiënten met etalagebenen, rusteloze benen, krampen en pijnen in de benen, diabetische voet, enz. Ook worden opmerkelijke resultaten geboekt bij golf- en tennisarm als ook bij RSI (KANS) klachten. De verklaring voor de effectiviteit ligt in de bevordering van de doorbloeding in armen en benen, waardoor meer zuurstof wordt aangevoerd en afvalstoffen sneller worden afgevoerd.

VacuMedical heeft recent een stormachtige groei doorgemaakt door het openen van 7 klinieken in Nederland. Waar tot voor kort er nog een scheiding was tussen de behandeling van armklachten in de RSI klinieken en beenklachten in de Beenklinieken, worden beide klinieken nu gecombineerd in VacuMedical Arm en Been Kliniek. Deze combinatie biedt nog meer de mogelijkheid patiënten optimaal te behandelen. Ook loopt er inmiddels een onafhankelijk dubbelblind onderzoek naar etalagebenen.

CEO en oprichter Maarten Coolen: "Enkele miljoenen mensen in Nederland leiden aan beenklachten ten gevolge van een verminderde doorbloeding. Vacuümtherapie in combinatie met fysiotherapie is een innovatieve en veelbelovende behandeling voor deze patiënten, die in veel gevallen geen andere opties meer hebben". VacuMedical Arm & Been Kliniek is van plan de komende tijd verder uit te breiden in Nederland, maar onderzoekt tevens de opties voor een snelle expansie naar andere landen in West Europa. De eerste kliniek in België (Leuven) is onlangs geopend.

Geplaatst in:

VacuMedical Arm & Been Kliniek