Vodafone opnieuw partner VEED Festival

Amsterdam, donderdag 17 maart - Vodafone is voor het tweede jaar op rij partner van VEED, dé plek waar YouTube tot leven komt. Doel van de samenwerking is de doelgroep de kans te bieden om dichtbij hun favoriete YouTubers te komen en hen te inspireren als ze ook gaan vloggen. Daarom gaat Vodafone via haar Snapchat-account (VodafoneNL) op zoek naar de ultieme YouTube-fan die als festivalreporter all access backstage verslag mag leggen van de dag. Tevens is Vodafone de initiator van de populaire Vodafone YOU Talent Award, voor aanstormend YouTube-talent.

Power to the YOU
Circa 3.500 enthousiaste fans komen 9 april naar het Westergasterrein in Amsterdam, waar hen een dag vol bijzondere ontmoetingen, gloednieuwe afleveringen en workshops met de populairste online contentmakers wacht. Vodafone grijpt de samenwerking met VEED aan om haar jonge klanten de mogelijkheid te bieden de YouTube-wereld nóg intenser te beleven. Zo zijn er tijdens het festival exclusieve meet & greets in de 'Power Tower' en hoeven klanten door de 'fast lane' nooit lang in de rij te staan. Bovendien maken klanten iedere 'Fantastic Friday' voorafgaand aan het festival kans op vrijkaarten.

Eva Ruiz, Head of Brand & Marcom bij Vodafone Nederland: "Onze kijk op 'Power to You' bij de jeugd is onze klanten meer de regie geven, om zo tot authentieke en aansprekende communicatie te komen. Dit was het geval bij de lancering van Vodafone YOU en bij de content op ons Snapchat-kanaal. In onze samenwerking met VEED is dit wederom voelbaar. Zo gaan we onder andere op zoek naar de Vodafone YOU reporter die VEED op zijn/haar eigen wijze gaat verslaan en stimuleren we beginnende vloggers met de Vodafone YOU Talent Award." Ruiz is ook keynote speaker tijdens Insight VEED, een industriedag op vrijdag 8 april voor marketingprofessionals om de wereld van influencers beter te leren kennen.

Vodafone YOU Reporter
Van 16 tot en met 22 maart kunnen jongeren zich op de website van VEED opgeven om Vodafone YOU Reporter te worden. Deze titel verschaft exclusieve privileges en geeft de gelegenheid om het festival op een unieke manier te ervaren. Uit alle inzendingen worden twaalf gelukkigen geselecteerd, waarna iedereen een week lang een voorkeursstem kan geven op hun favoriet. De beste vier kandidaten gaan door naar de finale, op 1 april. Via het Snapchat-account van Vodafone krijgen volgers te zien hoe de finalisten onderworpen worden aan diverse challenges van bekende YouTubers. Door middel van screenshots kunnen zij aangeven wie hun favoriet is. Dit telt mee in het eindoordeel van de jury bij het benoemen van wie als Vodafone YOU Reporter mag gaan schitteren op het VEED Festival.

Timeline Vodafone x VEED
- Woensdag 16 maart: start aanmeldingen om Vodafone YOU Reporter te worden
- Dinsdag 22 maart (23:59): deadline aanmeldingen
- Vrijdag 25 maart: bekendmaking selectie 12 deelnemers en start stemronde
- Woensdag 30 maart: stemronde voor beste 4 deelnemers sluit
- Vrijdag 1 april: finale op Snapchat en bekendmaking winnaar
- Vrijdag 8 april overdag: Insight VEED, Eva Ruiz key note speaker
- Vrijdag 8 april avond: VEED Awards en uitreiking Vodafone YOU Talent Award
- Zaterdag 9 april 10:00-17:00: VEED Festival, live reportage door Vodafone YOU Reporter

Geplaatst in:

Over Vodafone Libertel B.V.
Vodafone Nederland is het tweede mobiele telecommunicatiebedrijf in Nederland op basis van omzet en winstgevendheid en heeft bijna 5,1 miljoen klanten per 31 december 2015. De hoofdkantoren zijn gevestigd in Amsterdam en Maastricht en er zijn kantoren in Eindhoven, Capelle aan den IJssel, Bodegraven, Amstelveen en IJsselstein. Vodafone Nederland maakt deel uit van Vodafone Group, in omzet een van 's werelds grootste mobiele telecommunicatiebedrijven, met 461 miljoen mobiele klanten en 13 miljoen vaste-breedbandklanten per 31 december 2015. Vodafone heeft mobiele netwerken in 26 landen, werkt samen met nog eens 57 mobiele netwerken wereldwijd en is actief als aanbieder van vast breedband in 17 landen. Voor meer informatie, ga naar www.vodafone.nl en www.vodafone.com.

Over VEED Festival
Het VEED Festival vindt plaats op 9 april en is opgericht door en voor YouTubers om de perfecte dag te organiseren voor de gehele YouTube community, van de fans tot aan de YouTube-makers zelf. De dag zal gevuld worden met verschillende activiteiten, waaronder optredens van de populairste YouTube-sterren, speciale meet & greets voor de fans, YouTube-masterclasses voor iedereen die zelf YouTuber wil worden en challenges tussen de YouTubers. Kijk voor meer informatie en voor de kaartenverkoop op www.veed.nl.

Contact
Voor meer informatie, neem contact op met de afdeling Mediarelaties van Vodafone Nederland. Telefoon: 043-3555222, e-mail: press.nl@vodafone.com.
Voor het laatste nieuws over Vodafone, het persarchief en het downloaden van beeldmateriaal, zie http://over.vodafone.nl/nieuwscentrum.

Vodafone Nederland