D.I.O. wint GfK Drogisterij Award 2016

D.I.O. Drogisterij wint dit jaar de Drogisterij Award van GfK. Na in 2014 en 2015 de 2e plaats te hebben behaald, is D.I.O. nu door de consument uitgeroepen tot de beste drogist van Nederland. De 2e plaats is voor Etos die de afgelopen jaren 5 keer de Award heeft gewonnen en DA behaalde een derde plaats.

Joop Holla, Research Director van GfK, reikte de prijs vandaag, donderdag 17 maart, uit, in samenwerking met Ivonne de Thouars, hoofdredacteur van het vakblad Careality aan D.I.O.. Het is de eerste keer dat D.I.O. de prijs in ontvangst mocht nemen.

Erkenning vanuit consument
De GfK Drogisterij Award is een erkenning vanuit de consument. Zes drogisterijformules werden door hun eigen klanten met een rapportcijfer beoordeeld op acht verschillende aspecten: deskundigheid van het personeel, keuze drogisterijartikelen, vriendelijkheid personeel, goede kwaliteit, nette winkel, leuke sfeer, lage prijzen en aantrekkelijke aanbiedingen.
D.I.O. scoorde het hoogste op de aspecten netheid en sfeer van de winkel, kwaliteit van de artikelen en keuze van het assortiment.

Met een gemiddelde waardering van 7,87 mag D.I.O. Drogisterij zich de beste drogist van Nederland noemen. Etos eindigde daar vlak achter met een 7,82 op de tweede plaats en DA completeert de top drie met een 7,77.
In vergelijking met vorig jaar heeft D.I.O. zich vooral op haar lage prijzen en vriendelijkheid van personeel fors verbeterd terwijl deskundigheid van personeel iets minder positief werd beoordeeld in vergelijking met vorig jaar.

Geplaatst in:

Onderschrift bij foto:
V.l.n.r Joop Holla research director GfK, Tom de Wit, directeur inkoop D.I.O., Robbert Butzelaar, financieel directeur, Jos Jongstra, algemeen directeur, Ivonne de Thouars, hoofdredacteur Careality

Contact:
Nynke Herder
Marketing Communicatie Specialist
035-6258443

Over GfK
GfK biedt betrouwbare markt- en consumenteninformatie waardoor klanten betere beslissingen kunnen nemen. Over de hele wereld combineren meer dan 13.000 marktonderzoekexperts hun passie met de jarenlange onderzoekservaring van GfK. Hierdoor is GfK in staat om wereldwijde inzichten te koppelen aan lokale marktinformatie uit meer dan 100 landen. Door gebruik te maken van innovatieve technologieën, zet GfK big data om in smart data. Hierdoor kunnen onze klanten hun concurrentievoordeel verbeteren en krijgen zij meer inzicht in de keuzes en ervaringen van hun consumenten.

Voor meer informatie:www.gfk.com/nl of volg GfK op Twitter: https://twitter.com/GfK_nl

GfK

plaats:
Hilversum
website:
http://www.gfk.com/nl

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234