Fast Growth Icons en PwC ondersteunen scale-ups bij wereldwijde groei

Amsterdam, 10 maart 2016 - PwC heeft zich verbonden aan Fast Growth Icons, het invitation-only event voor snelgroeiende scale-ups. De samenwerking geeft een extra dimensie aan het event dat voor het eerst zal plaatsvinden in Amsterdam, tijdens de Amsterdamse 'Capital Week' in september 2016. De samenwerking richt zich op ondersteuning van scale-ups bij hun internationale groeiambities. Met de samenwerking krijgen deze 'snelgroeiers' toegang tot het wereldwijde PwC-netwerk en internationale programma's als PwC Accelerator.

Het praktische, op groei gerichte, Fast Growth Icons event presenteert inzichten van oprichters van bedrijven die in korte tijd hun inkomsten en personeelsbestand zagen groeien naar respectievelijk 100 miljoen dollar en honderden medewerkers. Zij delen hun ervaringen over onderwerpen als cultuur en communicatie, overzeese expansie, nieuwe financiering routes, hoe te heroriënteren op winst in plaats van groei en hoe overnames te doen en deze vervolgens te integreren.

'Noord-Europa brengt steeds meer snelgroeiende bedrijven met aanzienlijke omvang voort. Door ons event nu ook naar Amsterdam te brengen, helpen we hen bij hun internationale ambities', zegt Ben Fletcher, initiatiefnemer van Fast Growth Icons. 'We zijn zeer verheugd over de samenwerking met PwC in Nederland, onder meer vanwege hun lokale kennis en expertise.'

'Door deze samenwerking breidt PwC haar betrokkenheid in het ecosysteem van de Europese start- en scale-ups verder uit', zegt Ilja Linnemeijer, Technology Leader bij PwC in Nederland. 'We zijn al partner van de Britse versie van Fast Growth Icons, en zijn blij dat het event nu ook naar Amsterdam komt. Snelgroeiende bedrijven zijn een belangrijke motor van economische groei. Door deze samenwerking kunnen we jonge bedrijven nog beter helpen bij hun internationale expansiedrift.'

Noot voor de redactie

1. PwC werkt samen met diverse externe partijen ter ondersteuning van het economische klimaat voor spin-offs en startende bedrijven. Zo is PwC partner van Startupbootcamp en neemt PwC deel in het project NextOEM dat de Brainport-regio stimuleert.

2. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Koen Jonker, persvoorlichter PwC, tel. 08879-24982 of email koen.jonker@nl.pwc.com.

3. Bij PwC willen we een bijdrage leveren aan het vertrouwen in de maatschappij en het oplossen van belangrijke problemen. Wij zijn een netwerk van firma's in 157 landen met meer dan 208.000 mensen. Bij PwC in Nederland werken ruim 4.400 mensen met elkaar samen. Wij zien het als onze taak om kwaliteit te leveren op het gebied van assurance-, belasting- en adviesdiensten. Vertel ons wat voor u belangrijk is. Meer informatie over ons vindt u op www.pwc.nl.

PwC