MiFID II/Best Execution Legal opinion over het routeren naar meerdere

Een belangrijk doel en gevolg van het MiFID regime is de introductie van meer concurrentie, waardoor er meer beurzen zijn ontstaan voor aandelen en opties. Banken en beleggingsondernemingen dienen te overwegen hoe dit nieuwe aanbod aan potentiële plaatsen van uitvoering hun zorgplicht ten aanzien van hun klanten raakt onder de aangescherpte MiFID II Best Execution vereisten.

TOM (The Order Machine) speelt een belangrijke rol in dit tijdperk van meerdere beurzen en wil het begrip van de nieuwe MiFID II vereisten en de implementatie daarvan stimuleren. Daarom heeft TOM onlangs een onafhankelijk rapport gepubliceerd dat de liquiditeit op de verschillende Nederlandse optiebeurzen analiseert.

TOM (The Order Machine) publiceert nu ook kwalitatieve informatie: een legal opinion (http://bit.ly/1UeBF5R) van het internationale advocatenkantoor Norton Rose Fulbright over de toepassing van Best Execution vereisten in het kader van het routeren naar verschillende beurzen. Tevens wordt nader uiteengezet in hoeverre het gebruik van een ‘automated order router’ nodig is om te kunnen voldoen aan de nieuwe vereisten.

Over TOM (The Order Machine)
TOM is een beurs in Nederland voor aandelen en opties en streeft naar een optimale marktwerking tussen beurzen. Om klanten de beste beschikbare prijs voor een order te bieden, heeft TOM een zoekmachine ontwikkeld (‘TOM Smart Execution’) die, sneller dan met het blote oog waarneembaar is, de prijzen tussen beurzen vergelijkt. In beginsel voert de zoekmachine de order uit tegen de best beschikbare prijs. De aandeelhouders van TOM zijn ABN AMRO Clearing Bank, BinckBank, IMC, Nasdaq en Optiver.

Over Norton Rose Fulbright LLP
Norton Rose Fulbright is a global legal practice. It provides the world’s pre-eminent corporations and financial institutions with a full business law service. It has more than 3800 lawyers and other legal staff based in more than 50 cities across Europe (including Amsterdam), the United States, Canada, Latin America, Asia, Australia, Africa, the Middle East and Central Asia.

TOM (The Order Machine)
Barbara Strozzilaan 310
1083 HN AMSTERDAM
Contactpersoon: Willem Meijer (CEO)