Euler Hermes nieuwe partner van Villa Pardoes

Begin januari van dit jaar werd officieel het driejarig samenwerkingsverband tussen Euler Hermes Nederland en Villa Pardoes getekend. Euler Hermes Nederland kiest voor Villa Pardoes omdat zij het belangrijk vindt dat ook ernstig zieke kinderen een onvergetelijke vakantie hebben.

Naast een financiële ondersteuning nemen Euler Hermes medewerkers de komende drie jaar ook deel aan het Helpende Handen programma van Villa Pardoes. Meerdere malen per jaar zullen zij activiteiten voor de gastgezinnen begeleiden, bijvoorbeeld het Pannenkoeken Festijn op donderdagavonden.

Mede door deze samenwerking draagt Euler Hermes bij aan de exploitatie van de onlangs uitgebreide Villa. Hierdoor kunnen jaarlijks zo'n zeshonderd gezinnen met een ernstig, mogelijk levensbedreigend ziek kind een week gratis vakantie vieren in Villa Pardoes.

Over Villa Pardoes
In oktober 2000 is Villa Pardoes van start gegaan. Villa Pardoes biedt een onvergetelijke gratis vakantie. Voor gezinnen met een ernstig, mogelijk levensbedreigend ziek kind van 4 tot en met 12 jaar. Voor kinderen die dolgraag een tijdje aan iets anders willen denken dan hun ziekte.

Villa Pardoes is een initiatief van Stichting Natuurpark De Efteling. Villa Pardoes is ondergebracht in een zelfstandige stichting en heeft het CBF-keurmerk voor goede doelen. Het idee voor Villa Pardoes is gebaseerd op het succesvolle concept van de organisatie "Give Kids The World" dat in de Verenigde Staten ernstig zieke kinderen een vakantie aanbiedt.

Geplaatst in:

Meer informatie over de samenwerking is terug te lezen op de website van Euler Hermes of Villa Pardoes.

Fotobijschrift:
op de foto van links naar rechts: Olaf Jungerius (Villa Pardoes), Janneke van Buuren (Credit Analyst Euler Hermes) en Milo Bogaerts (CEO Euler Hermes Nederland).

Contact:
Euler Hermes Nederland
Sabine Weppner
tel. +31 (0)73 688 96 65
sabine.weppner@eulerhermes.com
______________________________________________________________________

Euler Hermes is wereldmarktleider op het gebied van kredietverzekeringen en een van de leiders op het gebied van (bank)garanties en incasso. Met ruim 100 jaar ervaring en 6400 medewerkers in meer dan 50 landen biedt Euler Hermes een uitgebreide dienstverlening aan B-to-B klanten in zowel klein-, midden- en grootbedrijf als multinationals, die hun debiteuren willen verzekeren. De groep heeft in 2015 een omzet van Euro2.6 miljard geboekt.

Euler Hermes heeft een credit intelligence netwerk ontwikkeld om de financiële stabiliteit van meer dan 40 miljoen bedrijven te analyseren. De groep heeft in 2015 in totaal Euro890 miljard transacties beschermd.

Euler Hermes, dochtermaatschappij van Allianz, is genoteerd aan NYSE Euronext Parijs. Euler Hermes heeft een AA- rating van Standard & Poor's en Dagong Europe.
______________________________________________________________________

Cautionary note regarding forward-looking statements: The statements contained herein may include statements of future expectations and other forward-looking statements that are based on management's current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. In addition to statements which are forward-looking by reason of context, the words "may", "will", "should", "expects", "plans", "intends", "anticipates", "believes", "estimates", "predicts", "potential", or "continue" and similar expressions identify forward-looking statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation, (i) general economic conditions, including in particular economic conditions in the Euler Hermes Group's core business and core markets, (ii) performance of financial markets, including emerging markets, and including market volatility, liquidity and credit events (iii) the frequency and severity of insured loss events, including from natural catastrophes and including the development of loss expenses, (iv) persistency levels, (v) the extent of credit defaults, (vi) interest rate levels, (vii) currency exchange rates including the Euro/U.S. Dollar exchange rate, (viii) changing levels of competition, (ix) changes in laws and regulations, including monetary convergence and the European Monetary Union, (x) changes in the policies of central banks and/or foreign governments, (xi) the impact of acquisitions, including related integration issues, (xii) reorganization measures, and (xiii) general competitive factors, in each case on a local, regional, national and/or global basis. Many of these factors may be more likely to occur, or more pronounced, as a result of terrorist activities and their consequences.

The company assumes no obligation to update any forward-looking statement.

Euler Hermes

’s-Hertogenbosch