2 april Dag van het Fantastische Boek in de Rode Hoed

Het legendarische Boekenbal heeft er een zusje bij: het Gala van het Fantastische Boek. Meer dan vierhonderd schrijvers en liefhebbers van het fantastische genre vieren op 2 april in Amsterdam een geweldig feest, met vooraf een gevarieerd middagprogramma.

Auteurs Susan Smit en Tomas Ross reiken er de Harland Awards uit: dé nationale prijzen voor de beste Nederlandstalige roman en het beste korte verhaal in het fantastische genre. Het Gala wordt dit jaar voor het eerst in Amsterdam gehouden. Naast het gala in de avond is er ook een middagprogramma. Schrijvers, uitgevers en lezers; iedereen die fantasy, sciencefiction, horror en magisch realistische literatuur een warm hart toedraagt, is welkom. Er zijn nog beperkt tickets verkrijgbaar voor het middagprogramma en het gala, dus wees er snel bij.

Het Gala van het Fantastische Boek is een initiatief van de Stichting ter bevordering van het fantastische genre en beleefde vorig jaar in Den Bosch zijn eerste editie. Met ruim driehonderd bezoekers was de belangstelling zó overweldigend, dat het evenement dit jaar wordt gehouden in de Rode Hoed in Amsterdam.

Mede door de populariteit van series als Game of Thrones wint het fantastische genre in Nederland sterk aan populariteit. Het aantal evenementen op dit gebied groeit. Conventies als de Dutch Comic Con (26 en 27 maart in de Jaarbeurs Utrecht) en Elfia (23 en 24 april bij Kasteel Haarzuilens) trekken elk meer dan 25.000 bezoekers.

Info:
Dag van het Fantastische Boek: 2 april 2016
In: de Rode Hoed, Keizersgracht 102, Amsterdam
Middagprogramma: 14:00-17:00 uur
Gala: 20:00-24:00 uur

Meer informatie en tickets: www.harlandawards.eu

U bent van harte uitgenodigd voor de Dag van het Fantastische Boek. Aanmelden is verplicht, want er is een maximaal aantal plaatsen. Mail ons voor de mogelijkheden.

Neem voor meer informatie over de Dag van het Fantastische Boek en aanmelding contact op met Martijn Lindeboom, voorzitter van de organiserende stichting, telefoon: 06-11476113, email: info@fantastischgenre.eu

Organisatie Gala van het Fantastische Boek