Hanny van den Berg wordt nieuwe directeur OSB

Het Algemeen Bestuur van de brancheorganisatie voor schoonmaak- en glazenwassersbedrijven (OSB) benoemt Hanny van den Berg als nieuwe directeur. Van den Berg start op 1 mei 2016. Zij wordt daarmee de opvolger van Rob Bongenaar die de organisatie in december verliet.

Hanny van den Berg heeft ruime ervaring met de branchewereld. Sinds 2002 bekleedde zij bij de brancheorganisatie voor woningbouwcorporaties (Aedes) verschillende functies. Als laatste was zij manager leden- en verenigingszaken en combineerde die functie tijdelijk met die van algemeen directeur. Het bestuur van OSB denkt in Hanny van den Berg een persoon gevonden te hebben die weet hoe brancheorganisaties werken, de complexe omgeving van OSB begrijpt en in staat is te verbinden.

Hanny van den Berg: "De schoonmaak- en glazenwasserssector is een sector die er toe doet. Met een diversiteit aan leden, veel MKB bedrijven en een aantal grote bedrijven die samen een belangrijke bijdrage leveren aan de samenleving. Niet alleen economisch, maar een maatschappelijk relevante sector. Ik geloof in de kracht van verbinding met daarbij ruimte voor ondernemen en verheug me op de samenwerking met leden en samenwerkingspartners."

Bij OSB zijn 300 leden aangesloten die samen 70% van de markt realiseren. Zij zijn actief in schoonmaak van gebouwen, glazenwassen, gevelbehandeling, calamiteitenschoonmaak en reiniging in de voedingsmiddelenindustrie. In de branche werken bijna 150.000 mensen, waarvan 120.000 bij OSB-leden. Alle leden moeten aan de verplichtingen van het OSB-Keurmerk voldoen. Hiermee tonen de schoonmaak- en glazenwasserbedrijven aan dat zij vakkundig zijn, de administratie op orde hebben, hun belasting en premies betalen, eerlijk zaken doen en over de juiste verzekeringen beschikken.

Mocht u meer informatie willen, dan kunt u contact opnemen met:
Melanie Klerx, manager PR & Communicatie
OSB (Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten)
T (073) 648 38 50
M 06-201 38 105