Puritan Verstevigt Marktpositie in Flocked Swab-Technologie met Nieuw VS Octrooi

Opnieuw winst voor Puritan Medical Products -- Nieuw VS HydraFlock Octrooi Geeft Amerikaanse Fabrikant voorsprong op buitenlandse concurrenten

GUILFORD, Maine, 7 maart 2016 /PRNewswire/ -- Puritan Medical Products Co., LLC, een Amerikaanse wereldproducent van producten voor eenmalig gebruik in medische, diagnostische, forensische en extreem schone omgevingen [http://www.puritanmedproducts.com/] is vandaag in de Verenigde Staten opnieuw octrooihouder geworden, ditmaal voor zijn hoogwaardige HydraFlock® swab.

Foto - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160304/340814 [http://photos.prnewswire.com/prnh/20160304/340814]

Puritan's nieuwste V.S. Patent 9.279.747 omvat HydraFlock® en eraan gerelateerde producten, alsmede productie- en gebruiksmethoden voor deze producten. Puritan's vorige octrooi, V.S. Patent 8.334.134, omvatte aanvullende aspecten van zowel het HydraFlock® product zelf als de unieke fabricagemethode. De HydraFlock® swab van Puritan levert superieure monsternemingen [http://blog.puritanmedproducts.com/bid/358540/Independent-Study-Confirms-Superior-Performance-of-HydraFlock-Swabs], snelle elutie en verhoogde testgevoeligheid dankzij de combinatie van een unieke microstructuur en innovatieve vezels.

Puritan heeft ook al octrooien behaald in Australië, Canada, China, Duitsland, Frankrijk, Hong Kong, Italië, Japan, Spanje en het Verenigd Koninkrijk voor aanverwante producten en methoden. Octrooien zijn verder aangevraagd in en buiten de V.S. voor andere aanvullende aspecten van de HydraFlock® swab-technologie.

"De HydraFlock® swab is ons high-performance product met een fabricageproces dat enig in zijn soort is. De unieke, driedimensionale microstructuur van HydraFlock®, specifiek ontworpen voor een breed scala van biological specimens, maakt het veel eenvoudiger om doeltreffender monsters af te nemen en complete elutie te bereiken," aldus Timothy Templet, Executive Vice President of Sales bij Puritan. "Het is geweldig om zulke innovatieve producten en methoden bevestigd te zien door het U.S. Patent and Trademark Office."

Puritan Medical Products is de afgelopen jaren snel gegroeid als een direct gevolg van de inspanningen die het bedrijf heeft geleverd om te kunnen blijven voldoen aan de alsmaar evoluerende behoeften in de gezondheidszorg, forensische technieken, extreem schone omgevingen, voedselveiligheid en de farmaceutische industrie.

Puritan is produceert momenteel meer dan 40 typen swabs, media-overdrachtssystemen en andere producten voor monsterverzameling waaronder de PurFlock® and HydraFlock® swabs, beide geproduceerd in Guilford, Maine door Amerikaanse werknemers.

Over Puritan Puritan Medical Products Co., LLC is Noord-Amerika's grootste fabrikant van medische en diagnostische producten voor eenmalig gebruik. Alle producten van Puritan worden geproduceerd in hun fabriek gevestigd in Guilford, Maine, V.S. Daarbij horen producten die op maat worden gespecificeerd en een samenstellend vermogen om vele verschillende klanten te kunnen bedienen. Puritan verricht onderzoekswerk vanuit een state-of-the-art microbiologisch laboratorium, dat voldoet aan de stringente Amerikaanse kwaliteitsvoorschriften. In dit lab vindt alle research and development van Puritan plaats, maar ook het testen, goedkeuren en vrijgeven van de producten.

Media Contact Timothy Templet Puritan Medical Products +1.207.876.3311

Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160304/340814