Grolsch vernieuwt verpakkingen voor pils en speciaalbieren

Iconische beugelfles in logo benadrukt essentie van het Grolsch merk

Bierbrouwer Grolsch vernieuwt haar pils- en speciaalbierverpakkingen voor de Nederlandse markt. 'Vakmanschap is Meesterschap' is het uitgangspunt geweest voor het nieuwe ontwerp. Het opvallende en tegelijkertijd herkenbare design benadrukt de rijke historie van de bierbrouwer door de iconische beugelfles te verwerken in het nieuwe merklogo. De nieuwe verpakkingen hebben hierdoor allemaal een onmiskenbare Grolsch-uitstraling. Bovendien bevatten de verpakkingen informatie om een optimale drinkervaring te bevorderen en vermeldt Grolsch voortaan uitgebreid de voedingswaarden van haar pils en speciaalbier. Vanaf 7 maart stromen de nieuwe verpakkingen geleidelijk de markt in.

"Al vier eeuwen staat Grolsch symbool voor Vakmanschap is Meesterschap. Met dit nieuwe design zetten we een verpakking neer die deze boodschap versterkt", aldus Gisela Rule, Marketing Directeur bij Grolsch. "De keuze voor het beugelicoon als logo op de nieuwe verpakking maakt de producten onmiskenbaar Grolsch. Door de unieke illustraties en kleuren vertelt elk bier zijn eigen verhaal. Zo visualiseert de pentekening rondom het nieuwe logo op de pilsverpakkingen het gebruik van twee soorten hop, één voor het aroma en één voor de smaak - een uniek kenmerk van Grolsch pilsner".

Uitgebreide consumenteninformatie
Ook nieuw op de verpakking is de uitgebreide informatie die de consument ondersteunt in het aankoopproces en de drinkervaring. Zo staat op de verpakking een smaakomschrijving en smaakprofiel van het bier vermeld, evenals informatie over het brouwproces, een maaltijdsuggestie en praktische informatie over het alcoholpercentrage en de optimale serveertemperatuur. Dit alles wordt voorzien van de handtekening van de Grolsch meesterbrouwer.

Alle Grolsch verpakkingen worden vernieuwd behalve het krat en de vorm van de flessen; deze blijven ongewijzigd.

Brandhouse verantwoordelijk voor design nieuwe verpakking
Het internationale branding & packaging design bureau, Brandhouse, is verantwoordelijk voor de nieuwe verpakkingen. "Er zijn altijd enkele belangrijke eigenschappen geweest die deel uitmaken van het DNA van Grolsch. Het is een eigenzinnig merk met wilskracht en karakter sinds 1615. Onze focus is geweest om deze eigenschappen opnieuw naar de voorgrond te brengen om het domein van vakmanschap te claimen zoals alleen Grolsch dat kan: op een iconische, eigentijdse en unieke manier. We hebben de karakteristieke beugel als het icoon van Grolsch prominent op de verpakkingen geplaatst: het staat voor de essentie van het Grolsch merk", aldus Mark Wickens, oprichter Brandhouse.

Flesetiketten en blikken vermelden voedingswaarden
Tegelijk met de introductie van de vernieuwde verpakkingslijn krijgen de blikken en de etiketten op de Grolsch flessen ook een uitgebreidere vermelding van de voedingswaarden. Momenteel wordt alleen de energetische waarde vermeld, maar op de nieuwe verpakkingen worden hier het gehalte aan vetten, verzadigde vetzuren, koolhydraten, suikers, eiwitten en zout per 100 ml aan toegevoegd. Op de Grolsch omverpakkingen werden deze al langere tijd weergegeven. Grolsch vindt het belangrijk dat consumenten een weloverwogen keuze kunnen maken bij het kopen van bier en vermeldt daarom deze informatie voortaan ook op de primaire verpakkingen.

Redactionele informatie
Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Koninklijke Grolsch N.V.
Helen ter Huurne
Afdeling Corporate Affairs
Corporatecommunications@grolsch.nl
www.grolsch.nl
www.koninklijkegrolsch.nl

Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 2004 is Grolsch gevestigd in een modern brouwerijcomplex in Enschede. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een dochteronderneming van SABMiller plc.

Over Brandhouse
Brandhouse is een internationaal brand design en brand consultancy bureau gevestigd in London en werkt voor een aantal van 's werelds meest toonaangevende merken. In de huidige wereld waarin consumenten overspoeld worden door aanbod, communicatie en waarin de kwaliteit van producten nagenoeg gelijk is, gelooft Brandhouse dat het succes van een merk gaat over het ontstijgen van rationele proposities en het bouwen van een emotionele connectie. Het gaat om het creëren van merken die de diepste behoeften en verlangens van de consument raken. Brandhouse helpt haar klanten de kracht van emotie te gebruiken om merken te laten groeien.

Koninklijke Grolsch NV

Enschede