Voys One integreert WhatsApp in diensten

Vanaf vandaag kunnen de eerste geïnteresseerde klanten van Voys One, de dienst van Voys voor de grootzakelijke markt, WhatsApp inzetten als communicatiekanaal. De telecomprovider loopt daarmee voorop in de Nederlandse telecommarkt die WhatsAppdiensten aanbiedt binnen een contactcenteroplossing. Organisaties hebben met de nieuwe oplossing real-time inzage in de WhatsApp communicatie tussen medewerker en klant. Deze real-time inzage zorgt voor statistieken en rapportages om het klantcontact verder te optimaliseren.

Voys One initiatiefnemer Ben Hoetmer: "WhatsApp is in korte tijd gegroeid tot een belangrijk communicatiekanaal. Het leent zich daarbij goed voor contactcenteroplossingen. Tot op heden gebeurde de zakelijke communicatie via WhatsApp nog provisorisch, met tablets op bureaus. Wij vonden het onze taak om dit communicatiemiddel aan te bieden binnen ons pakket, zodat contactcentra de communicatieapplicatie op een professionele manier kunnen inzetten."

Nieuw communicatiekanaal

Als organisaties ervoor kiezen om een nieuw kanaal in te zetten voor het contact met klanten en prospects, dan is het noodzakelijk deze op de juiste wijze in te richten. Alleen grip op de conversaties, uit de verschillende kanalen, verhoogt de klanttevredenheid. Dit is haalbaar met de integratie van WhatsApp in de multi-channel oplossing van Voys One. Ook kunnen WhatsApp-gesprekken deels geautomatiseerd worden door middel van een keuzemenu. Met name eenvoudige problemen kunnen via dit kanaal snel worden opgelost.

Geplaatst in:

Voor meer informatie of interviewverzoeken kunt u contact opnemen met:

Voys
Ben Hoetmer