prettysocial media rond investeringsronde af onder leiding van de ERMAK Group in het Verenigd Koninkrijk

MÜNCHEN, LONDEN en KOPENHAGEN, Denemarken, March 2, 2016 /PRNewswire/ --

prettysocial media, het internationale content marketing en social distribution provider maakt vandaag de afronding van een investeringsronde  onder leiding van de ERMAK
Groep, gevestigd in Londen, bekend
prettysocial media heeft in de afgelopen twee jaar een uniek content marketing netwerk en technologie platform opgezet voor de distributie van brand content in de newsfeed van premium social media publishers. Door de recente acquisitie van de eCommerce technologie van Atosho is prettysocial de enige digital marketing organisatie die alle marketing elementen van branding tot sale in één campagne kan combineren.
ERMAK groep is een investeringsmaatschappij met een duidelijke focus op innovatieve ad-technology en media concepten die oplossingen en toepassingen leveren voor en het vermarkten van next generation media consumptie. De investering in prettysocial werd uitgevoerd door Concentric, venture capital partner van ERMAK.
"We hebben de ontwikkeling van content marketing en e-commerce al geruime tijd nauwgezet gevolgd en zijn actief op zoek naar organisaties die deze trends combineren in attractieve producten. prettysocial media heeft in de afgelopen twee jaar een indrukwekkende groei doorgemaakt, maar nog belangrijker voor onze beslissing is de overtuigende strategie en toepassing om social media traffic van en voor publishers en adverteerders ten gelde te maken", zegt Denis Shafranik, oprichter van ERMAK Group en partner bij Concentric.
"Waar traditionele display concepten en technologie meer en meer teleurstellende resultaten tonen, demonstreert de social media producten en technologie van prettysocial media hoe grote merken en publishers succesvol kunnen zijn in het huidige media landschap", voegt Kjartan Rist, partner bij Concentric, toe. Hij treedt eveneens toe tot de board bij prettysocial media.
De 7-cijferige investering maakt het voor prettysocial media mogelijk om haar strategie en technologie verder in Europa uit te rollen, alsmede ook de verregaande integratie van de technologie van Atosho te bewerkstelligen in het marketing en eCommerce platform Native Avenue van prettysocial media.
"Wij zijn blij om zo'n bekwame en krachtige investeerder aan boord te hebben die niet alleen financieel ondersteunt maar tevens beschikt over een breed netwerk met zakelijke en strategische relaties", aldus Ulrich Schmidt, CEO van prettysocial media.

Kafka Kommunikation
Susanne Sothmann