Hortonworks levert open en verbonden dataplatforms om kracht van gegevens te ontgrendelen voor grote ondernemingen

SAN FRANCISCO, 1 maart 2016 /PRNewswire/ -- Hortonworks, Inc. [http://www.hortonworks.com/]( ®) , een toonaangevende vernieuwer van open en verbonden dataplatforms heeft vandaag een alomvattende strategie bekendgemaakt met nieuwe productontwikkelingen voor diens verbonden dataplatforms, waaronder Hortonworks Data Platform (HDP(TM)) en Hortonworks DataFlow (HDF(TM)). Klanten van Hortonworks profiteren van een open benadering van veilig beheer van data-in-motion en data-at-rest om de transformerende kracht van alle data te ontgrendelen. De aankondigingen van vandaag omvatten een nieuwe distributiebenadering voor Apache(TM) Hadoop(®) met de nieuwste release van HDP 2.4, waarin ook de nieuwste generatie van Apache Spark 1.6 zit verwerkt, alsook de aankondiging van HDF 1.2. Daarnaast hebben Hewlett Packard Enterprise en Hortonworks een samenwerking aangekondigd [http://hortonworks.com/press-releases/hortonworks-hpe-accelerate-spark/] om de prestaties van bedrijven Spark te optimaliseren.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140227/SF73721LOGO [http://photos.prnewswire.com/prnh/20140227/SF73721LOGO]

Hortonworks Data Platform 2.4 - Een nieuwe distributiestrategie
Hortonworks streeft ernaar snelle innovaties uit de Apache Hadoop-community aan diens klanten te leveren en tegelijkertijd een betrouwbaar, veilig data-at-rest-platform te bieden dat klaar is voor gebruik. HDP stelt klanten in staat om informatie uit gegevens te verzamelen, te analyseren en ernaar te handelen. De Hortonworks-distributiestrategie voor HDP begint met de release van vandaag en zal bestaan uit twee verschillende releasepatronen:

-- Core Apache Hadoop-onderdelen (HDFS, MapReduce en YARN) en Apache
Zookeeper worden jaarlijks bijgewerkt en afgestemd op het
ODPi-consortium.
-- Uitgebreide services (inclusief Spark, Hive, HBase, Ambari en meer) die
op de Core draaien, worden logisch gegroepeerd en gedurende het jaar
uitgebracht en afgestemd op het tempo van de innovaties binnen elk
projectteam in de community.

Als onderdeel van dit snelle distributiemodel heeft Hortonworks vandaag de algemene beschikbaarheid van Apache Spark 1.6, Apache Ambari 2.2 en SmartSense(TM) 1.2 in HDP 2.4 [http://hortonworks.com/blog/announcing-the-general-availability-of-hortonworks-data-platform-2-4/] met onmiddellijke ingang bekendgemaakt.

"Dit is een belangrijk moment voor de manier waarop we ontwikkelingen naar onze klanten brengen", aldus Tim Hall, vicepresident van productmanagement bij Hortonworks. "We kunnen klanten de allernieuwste innovaties van het moment bieden zonder een stabiele en betrouwbare basis te hoeven opgeven. Dit verandert de manier waarop mensen Hadoop gebruiken."

Hortonworks DataFlow 1.2 en nieuwe Streaming Analyse
HDF is een data-in-motion-platform voor realtime streaming van data en is een pijlertechnologie voor het Internet of Things (IoT) om gegevens te verwerken van elke willekeurige bron naar elke willekeurige bestemming. HDF 1.2 integreert nu Streaming Analytics-engines Apache Kafka en Apache Storm voor het leveren van bruikbare informatie. HDF 1.2 [http://hortonworks.com/press-releases/hdf-1-2/] is beschikbaar vanaf K1 van 2016.

Over Hortonworks [http://hortonworks.com/about-us/press-releases/]
Hortonworks, HDP, HDF en SmartSense zijn gedeponeerde handelsmerken of handelsmerken van Hortonworks, Inc. en diens dochtermaatschappijen in de Verenigde Staten en andere rechtsgebieden. Ga voor meer informatie naar www.hortonworks.com [http://www.hortonworks.com/].

Contactpersoon voor de media:
Michelle Lazzar
comms@hortonworks.com [mailto:comms@hortonworks.com]