Bekijk de wereld door de ogen van je baby met de online tool van Vision Direct

LONDEN, March 1, 2016 /PRNewswire/ --

Ouders leren hoe het zicht van hun baby zich in het eerste jaar ontwikkelt met de nieuwe interactieve tool van Vision Direct [http://www.visiondirect.nl ]
Vision Direct heeft een online tool ontwikkeld waarmee ouders een indruk kunnen krijgen van het gezichtsvermogen van hun baby naarmate hij/zij zich ontwikkelt. De eenvoudige tool toont wat hun baby kan zien gedurende de verschillende stadia van het eerste levensjaar.

- De door opticiens ontwikkelde interactieve tool heeft een simpele schuifknop om de
ontwikkeling van het gezichtsvermogen van je baby te volgen.
- Als je de leeftijd van je baby invoert, krijg je een indruk van je baby's gezichtsveld,
diepteperceptie en kleurwaarneming.
- Je ziet objecten scherper worden en kleuren verschijnen naarmate je de knop naar voren
schuift. Een pasgeboren baby ziet de wereld bijvoorbeeld alleen in zwart-wit, terwijl
een baby van twee maanden al heldere primaire kleuren kan herkennen.

Hoofdopticien Brendan O'Brien van Vision Direct over de lancering van de tool:
"We hopen dat dit ouders helpt te begrijpen hoe het zicht van hun baby zich gedurende deze belangrijke fase ontwikkelt. De tool biedt ook handige tips waarmee ouders hun baby kunnen helpen zich op een object te concentreren, het te volgen en kleuren te herkennen."
Vision Direct hoopt dat dit een nuttig hulpmiddel is voor ouders die hun baby in zijn/haar visuele ontwikkeling willen stimuleren.
Vision Direct wil als toonaangevende online-aanbieder van contactlenzen in Europa graag bijdragen aan de informatie op het gebied van zicht, ooggezondheid en oogverzorging.
Volg voor meer informatie Vision Direct op Facebook [https://www.facebook.com/visiondirect.nl ], Twitter [https://twitter.com/VisionDirect_NL ] en Google+ [https://plus.google.com/+VisiondirectNl ].
Noot voor de redactie:
1.  Over Vision Direct
Vision Direct is de grootste online contactlenzenwinkel van Europa met ruim 1 miljoen lenzen van wereldwijde topmerken op voorraad waaronder Focus Dailies, Air Optix en Acuvue Moist. Vision Direct wil het online kopen van contactlenzen zo eenvoudig, snel en goedkoop mogelijk te maken. Vision Direct biedt gratis snelle bezorging bij bestellingen boven EUR69,-, een uitstekende klantenservice en besparingen tot 45% vergeleken met de opticienketens. Klanten kunnen hun contactlenzen bestellen via de Nederlandse website http://www.VisionDirect.nl, via een van de andere websites, of telefonisch via +44(0) 20-635-2310. Klanten kunnen gratis gebruikmaken van de herinneringsservice per e-mail of SMS en oogverzorgingsadvies van de interne opticien van Vision Direct.

Vision Direct Europe Limited

CONTACT: Voor meer informatie: Amy Pritchett, Outreach Manager, VisionDirect, +44(0)20-8099-5366, amy.pritchett@visiondirect.co.uk,www.visiondirect.nl

PR Newswire