Klanten verwachten een-op-een benadering van verzekeraars

Analyses Social Media Insurance Monitor in Magazine 'SoMe'

Willen verzekeraars hun klanten behouden of nieuwe klanten aantrekken, dan worden via Social Media de een-op-een-benadering en tailormade proposities een vereiste. Dat blijkt uit ons jaarlijkse onderzoek naar de inzet van Social Media in de verzekeringsbranche, waarvan we de resultaten en analyses presenteren in het magazine 'SoMe'.

"One size doesn't fit all" zegt de geïnterviewde Johan van den Neste, commercieel directeur van InShared, in het magazine. Ook internationale voorbeelden van verzekeringen op maat en de ongezouten meningen van Millennials in een uniek kringgesprek wijzen in dezelfde richting. Van den Neste: "Het gedrag van mensen op Social Media, gekoppeld aan actuariële data, bepaalt hoe we een individu moeten en kunnen benaderen. De techniek is er. Dat is in de retailbranche bewezen".

Jessica Niewierra van ABN AMRO zegt in haar interview: "We zijn pas echt waardevol als we op het juiste moment in het leven van de mensen de juiste content kunnen leveren. Die content moet persoonlijk en relevant voor hen zijn." En Frank van Wessel van Delta Lloyd: "Vragen om input is eenvoudiger dan ooit tevoren. Dat is de rol en de kracht van Social Media."

Het SoMe magazine rapporteert voor het vijfde achtereenvolgende jaar de bevindingen van de Social Media Insurance Monitor van ITDS. Het onderzoek heeft in 2015 plaatsgevonden. De resultaten zijn gebaseerd op interviews, deskresearch en metingen onder 76 verzekeraars in de Nederlandse markt.

Voor meer informatie en persoonlijke toelichting:
Arjen de Boer
Commercieel directeur ITDS
M: 0622390738
E: a.deboer@itds.nl

Voor meer informatie over het onderzoek:
Karlijn Mutsaerts
Manager Social Media ITDS
M: 0614495880
E: k.mutsaerts@itds.nl

Over ITDS:
ITDS is een gespecialiseerd adviesbureau voor financiële instellingen: banken, verzekeraars en pensioenfondsen. Ruim 17 jaar ervaring binnen de branche heeft geleid tot diepgaande kennis van verschillende producten en processen in de branche. Deze kennis gekoppeld aan specialistische kunde op het gebied van informatietechnologie is de meerwaarde van ITDS. Wij ondersteunen financiële instellingen onder andere op het gebied van digital marketing en Social Media. Van advies tot implementatie.
www.itds.nl

ITDS Groep B.V.
Gooimeer 4-20
1411 DC Naarden

ITDS Business Consultants

plaats:
Naarden
website:
http://www.itds.nl

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234