1e Nederlandse koe met levensproductie boven 200.000 kg melk op komst

Als ze haar goede gezondheid weet vast te houden, zal de 18-jarige zwartbonte koe Big Boukje 192 zeer binnenkort als eerste koe in Nederland een levensproductie van 200.000 kg melk behalen. Maatschap Knoef-Hendriksen in Geesteren (Ov) is de fokker en trotse eigenaar van deze prachtkoe. Op 4 maart zal ze deze mijlpaal hebben gehaald en vindt er een huldigingsbijeenkomst plaats. De media zijn daarbij van harte uitgenodigd.

Koeien die gezond oud worden zijn duurzaam en kunnen hoge levensproducties halen.
Big Boukje 192 is daar een prachtig voorbeeld van. Waar anders dan op het bedrijf van maatschap Knoef-Hendriksen kan deze koe staan? Dit melkveebedrijf is al jaren het Nederlandse topbedrijf voor koeien met een hoge levensduur. Maar liefst 62 koeien passeerden er de grens van de 100.000 kg melk. Op een leeftijd van 18 jaar is Big Boukje 192 de eerste Nederlandse koe die dit levenstotaal weet te verdubbelen. Ze zet daarmee een kroon op het werk van de familie Knoef.

Programma en uitnodiging
De geweldige prestatie van Big Boukje 192 en haar trotse eigenaren zal niet ongemerkt voorbij gaan. Op 4 maart a.s. zal op het bedrijf van de familie Knoef een huldiging plaatsvinden.
Het programma ziet er globaal als volgt uit:

13.45 uur Ontvangst
14.00 uur Opening + huldiging
15.00 uur Informele bijeenkomst
17.00 uur Sluiting

De huldigingsbijeenkomst vindt plaats bij de boerderij van de familie Knoef. Het adres is:
Weitemansweg 19, 7678 RA in Geesteren (Ov).

De media is van harte welkom om deze bijeenkomst bij te wonen. In verband met de organisatie verzoeken we u vriendelijk of u uw komst van te voren kunt aanmelden via dit mailadres: bertil.muller@crv4all.com.

NB) CRV is een veeverbeteringsorganisatie die van veel koeien in Nederland de melkproductie
registreert, waaronder de koeien van maatschap Knoef-Hendriksen.

CRV B.V.

Arnhem