Bikkels van de Bart de Graaff Foundation ontvangen cheque NSGK

De Bart de Graaff Foundation krijgt 1 maart feestelijk bezoek. De stichting ontvangt dan een bijdrage van 33.250 euro van NSGK, de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind. Die wordt symbolisch overhandigd met een cheque.

De gift is bestemd voor de Bikkels van de Bart de Graaff Foundation. Deze Bikkels zijn jongeren met een levensbepalende fysieke beperking, die van de Foundation een jaar lang een intensieve begeleiding krijgen bij het opzetten van hun eigen onderneming. Voorzitter Mirjam de Graaff zal de cheque in ontvangst nemen van NSGK-directeur Ingrid Tuinenburg. De Graaff is blij met de bijdrage: "Met dit geld kunnen we meer Bikkels begeleiden bij het starten van hun bedrijf. Voor hen een weg om mee te kunnen doen in de samenleving, net als ieder ander, en dat betekent heel veel."

NSGK, de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind, is het goede doel voor kinderen en jongeren met een handicap in Nederland. Met de hulp van donateurs en vrijwilligers steunt de stichting jaarlijks honderden projecten die hen helpen om gewoon te spelen, leren, wonen en werken, liefst samen met leeftijdgenoten zonder beperking. De Bikkels van de Bart de Graaff Foundation passen daar volgens Ingrid Tuinenburg goed bij. "Wij vinden dat elke jongere met een handicap zijn talenten moet kunnen ontwikkelen om een eigen plek in de samenleving te verwerven. De Bikkels hebben een talent voor ondernemen. Wat is er dan mooier dan dat ze hun eigen onderneming kunnen opzetten en daarmee iets waardevols toevoegen aan de samenleving. Wij zijn trots dat we daar een bijdrage aan mogen leveren. "

U bent welkom om aanwezig te zijn bij de cheque-overhandiging, dinsdag 1 maart om 14.00 uur aan de Niels Bohrstraat 24B, 6716 AM in Ede.
Voor aanmelden of meer informatie kunt u contact opnemen met Erwin Vroom (algemeen/commercieel manager Bart de Graaff Foundation), 06-52858742, Erwin.Vroom@bartfoundation.nl of met Ingrid Tuinenburg (directeur NSGK), ituinenburg@nsgk.nl, 020-6791200. Zie ook www.nsgk.nl en www.bartfoundation.nl.

NSGK voor het gehandicapte kind

Ede