Vision Direct wordt overgenomen door Essilor International

LONDEN, February 24, 2016 /PRNewswire/ --

Vision Direct Group Ltd ("Vision Direct"), Europa's grootste online retailer van contactlenzen met een omzet van GBP33 miljoen in 2015, kondigt vandaag aan dat het overgenomen wordt door Essilor International. Essilor International is de wereldmarktleider op het gebied van corrigerende brillenglazen.
Het management van Vision Direct blijft onveranderd en zal gebruik maken van Essilor International's deskundigheid om de groei van Vision Direct te waarborgen. Dat zal gebeuren door het gamma in optische producten uit te breiden en door verdere geografische expansie.
Michael Kraftman, CEO van Vision Direct, zegt hierover:
"Deze transactie is een enorme mijlpaal voor ons bedrijf. Het geeft Vision Direct de kans om het aantal klanten razendsnel te vergroten en een uitgebreider aanbod aan optische producten aan te bieden. Mijn team en ik zijn zeer verheugd deel uit te maken van de Essilor-familie."
Vision Direct was een privébedrijf dat institutioneel ondersteund werd. Aandeelhouders die hun aandelen in deze transactie verkochten zijn volgende: Octopus Titan VCT plc, Fidelity UK Smaller Companies Fund and Artemis VCT plc.
De financiële adviseurs van Vision Direct voor deze transactie waren Sonenshine Partners, terwijl Stephenson Harwood als juridisch adviseurs optraden.
Note to editors:
Over Vision Direct
Vision Direct, Europa's grootste online retailer van contactlenzen, verdeelt meer dan één miljoen lenzen van toonaangevende merken zoals Focus Dailies, Air Optix en Acuvue Moist. Het grootste deel van haar activiteiten speelt zich af in het Verenigd Koninkrijk en in Ierland, maar Vision Direct is ook actief in verschillende andere Europese landen zoals Nederland en België.
Vision Direct heeft een uitstekende reputatie wat betreft klantenservice en wil het kopen van lenzen zo gemakkelijk, snel en goedkoop mogelijk maken. Klanten kunnen lenzen bestellen via http://www.visiondirect.nl of http://www.visiondirect.be, of via een van de vijf andere Europese websites. Bestellen kan ook telefonisch.
Het Companies To Inspire Britain-rapport, vorig jaar door de beurs van Londen gepubliceerd, noemde Vision Direct 'One to watch'.

Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met:
Michael Kraftman, CEO, Vision Direct
Tel: +44-(0)20-8099-4931