Lidstaat van herkomst BNG Bank

DEN HAAG, Nederland, February 23, 2016 /PRNewswire/ --

Als gevolg van de gewijzigde Europese Transparantierichtlijn is BNG Bank verplicht om haar 'lidstaat van herkomst' te publiceren. Voor BNG Bank, statutair gevestigd in Den Haag, is dit Nederland.

Over BNG Bank:
BNG Bank is de bank voor overheden en instellingen voor het maatschappelijk belang. De bank is een betrokken partner en draagt duurzaam bij aan het laag houden van de kosten van maatschappelijke voorzieningen voor de burger. Kernklantengroepen van de bank zijn gemeenten, woningcorporaties en zorginstellingen. BNG Bank biedt haar kernklanten een breed pakket aan financiële dienstverlening aan. Naast kredietverlening gaat het om aanvullende diensten op het gebied van betalingsverkeer, gebiedsontwikkeling en vermogensbeheer.

Aandeelhouders van BNG Bank zijn uitsluitend overheden. De Staat is houder van de helft van de aandelen, de andere helft is in handen van gemeenten, provincies en een hoogheemraadschap. Het door BNG Bank uitgegeven schuldpapier heeft een credit rating Aaa van Moody's, AAA van Standard & Poor's en AA+ van Fitch.
Zie voor meer informatie http://www.bngbank.nl.

PRN NLD

SOURCE BNG Bank