Gouwe Ouwe Nestor nieuw in de winkel

Successen in tijdschriftenland zijn al jaren dun gezaaid maar ze zijn er wel. Maandblad Nestor is er zo een. Deze uitgave van de KBO, de grootste seniorenorganisatie van Nederland, kent inmiddels een oplage van 190.000 exemplaren en groeit nog steeds in omvang. De leden die het blad maandelijks in de bus krijgen, geven het blad een dikke 8, maar daarbuiten is Nestor nog een grote onbekende. Dat gaat nu veranderen. Vanaf 25 februari ligt het 50-plus magazine voor iedereen in de schappen.

Ouderen zijn hip. Hipper dan ooit. De huidige 65-plussers groeiden op in de jaren zestig. Zij zorgden voor een golf van vernieuwing. Het zijn gedreven idealisten die anders oud worden dan de generaties voor hen. Ze zijn eigenzinnig, vitaal, verzetten als werknemers en vrijwilligers ongelooflijk veel werk en ze zijn vooral met heel veel. Op dit moment leven er 6,4 miljoen 50-plussers in Nederland. En volgens het CBS is in 2019 meer dan de helft van de Nederlandse bevolking 50-plus. Slechts 9% van de huidige ouderen leest geen tijdschriften. Dan is het eigenlijk wonderlijk dat er pas nu weer een nieuw tijdschrift voor deze doelgroep op de markt komt: Nestor.

Gouwe ouwe
'Nestor is eigenlijk een gouwe ouwe', vertelt Manon Vanderkaa, directeur van de KBO, Nederlands grootste seniorenorganisatie. 'Onze leden ontvangen het magazine maandelijks bij hun lidmaatschap. Waar steeds meer bladen ongemerkt de schappen verlaten, groeit Nestor echter al jaren in omvang tegen elke trend in. We merken dat veel senioren behoefte hebben aan goede objectieve informatie over wat er bijvoorbeeld allemaal verandert in de wet- en regelgeving, hoe WhatsAppen nou eigenlijk werkt, en hoe je de tijd na je pensioen zinvol kunt invullen. Door het blad nu ook aan te bieden in de losse verkoop, hopen we een nieuwe groep senioren te interesseren voor het blad, de KBO en de vele mooie activiteiten van onze vereniging. Voorlopig is het een proef, we proberen het drie nummers lang. Maar we zijn vol vertrouwen.'

Geplaatst in:

De KBO is met 190.000 leden de grootste seniorenorganisatie van Nederland. Wij komen op voor de belangen van senioren. Meer informatie over de KBO: www.kbo.nl

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Ingrid Nies, hoofdredacteur Nestor. Telefoon 073-690 42 51 en 06-30107302, e-mail: inies@uniekbo.nl

We vieren de lancering met een klein feestje op donderdag 25 februari om 14.00 uur op het plein voor Libris Boekhandel Voorhoeve, Kerstraat 77-79 in Hilversum met een knipoog naar de doelgroep. Zo gaan er senior promotiedames op pad en draait een 67-jarige DJ hippe jaren '60 muziek. Oud radiomaker Frits Spits zal het eerste exemplaar in ontvangst nemen.
We nodigen u van harte uit aanwezig te zijn op dit Hilversumse feestje.
Stuur vooraf uw contactgegevens naar aheltzel@uniekbo.nl

De KBO is met 190.000 leden de grootste seniorenorganisatie van Nederland.

's-Hertogenbosch