Het Pepsi MAX® voetbalteam 2016 introduceert Blue Card in het mondiale spel

Internationale supersterren Agüero, Rodríguez, Kompany, Sánchez en de Gea huldigen 's werelds favoriete sport door het ontketenen van onverwachte pleziermomenten

LONDON, 23 februari 2016 /PRNewswire/ -- #MAXFOOTBALL - Pepsi MAX® zet haar langlopende geschiedenis van het aanwakkeren van voetballiefde voort. Het bedrijf maakte vandaag haar wereldteam 2016 van all star-spelers bekend. Het Pepsi MAX-team, dat zinderend internationaal talent van topclubs verenigt, zal het hele jaar voor spanning en opwinding zorgen met een nieuwe wereldwijde geïntegreerde campagne: de Pepsi MAX Blue Card.

Foto - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160218/334906

De Pepsi MAX-selectie van supersterren bestaat onder meer uit de Argentijnse aanvaller Sergio Agüero (Manchester City), het Colombiaanse fenomeen James Rodríguez (Real Madrid), de aanvoerder van het Belgische nationale elftal Vincent Kompany (Manchester City), de Chileense topscorer Alexis Sánchez (Arsenal) en de grootse Spaanse doelman David de Gea (Manchester United).

Het mondiale Pepsi MAX-voetbalteam 2016 zal een rol spelen in uiteenlopende geïntegreerde campagne-elementen en wordt gepresenteerd in een wereldwijde televisiecommercial die vandaag wordt uitgebracht:

Bij het tot leven brengen van de Pepsi MAX Blue Card krijgt een stel nietsvermoedende bezorgers de verrassing van hun leven als er op de meest onverwachte manier een spelletje voetbal met leden van het Pepsi MAX-team ontstaat.

"De Pepsi MAX Blue Card is gecreëerd om verveling een halt toe te roepen en onverwachte momenten van plezier te ontketenen" aldus Carla Hassan, SVP, Global Brand Management van PepsiCo Global Beverage Group. "Terwijl de traditionele rode of gele kaart het spel stilleggen, is de Pepsi MAX Blue Card een signaal dat het juist interessant gaat worden - de perfecte kickstart van het jaar voor ons iconische merk."

Het programma voor 2016 heeft al een spannende overwinning geboekt: PepsiCo's topmerken Pepsi MAX, Lay's en Gatorade zijn in zee gegaan met het prestigieuze Europese toernooi voor clubvoetbal, de UEFA Champions League als officiële sponsor.

Nu de laatste stadia van de huidige editie van het gevierde toernooi naderen, lanceert Pepsi MAX het "Maximum Football"-programma door heel West-Europa. Deel van deze inspanning is een nieuwe Pepsi MAX augmented reality-app die fans de kans biedt om voetbalprijzen te winnen, waaronder wedstrijdtickets voor de kwartfinales en halve finales en een reis naar de UEFA Champions League Finale op 28 mei in Milaan. Met de app, die vanaf 1 maart kan worden gedownload voor zowel iOS als Android, kunnen fans de PepsiMoji met voetbalthema scannen die op limited edition Pepsi MAX flessen en blikjes zijn te vinden en zo een duik nemen in ingenieuze augmented reality-content om erachter te komen of ze iets hebben gewonnen.


Spelersverklaringen:

Sergio Agüero (Manchester City): "Ik ben erg verheugd om weer met Pepsi samen te werken, en ontzettend blij om te zijn geselecteerd als lid van het wereldteam voetballers van 2016. Ik kijk ernaar uit om gedurende het jaar de handen ineen te slaan met Vincent, James, Alexis en David om voetballiefhebbers wereldwijd plezier en onverwachte mogelijkheden te brengen."

James Rodríguez (Real Madrid): "Ik ben trots om deel uit te maken van de Pepsi-wereldselectie voetballers in 2016. Het was een geweldige ervaring om vorige jaar met het merk samen te werken en ik verheug me erop om met het Pepsi-team van dit jaar voetbalfans over de hele wereld in aanraking te laten komen met verrassende en opwindende gebeurtenissen."

Vincent Kompany (Manchester City): "Het is een eer om weer te gaan samenwerken met Pepsi. Deze campagne gaat vooral over plezier en een klein beetje gekkigheid die je een moment kunt meegeven. Als je de Pepsi Blue Card tevoorschijn haalt verandert alles - Ik denk dat we dat nu allemaal wel nodig hebben."

Alexis Sánchez (Arsenal): "Pepsi is een van de meest herkenbare merken die worden geassocieerd met onze geweldige sport en het is fantastisch om dit jaar deel uit te maken van hun wereldteam voetballers."

David de Gea (Manchester United): "Ik ben verheugd dat ik nu voor de eerste keer deel ga uitmaken van het Pepsi-voetbalteam. Ik ben altijd heel blij geweest met wat het merk onze sport en de fans heeft gebracht - zowel op als naast het veld - en ik kan niet wachten om bij het team te horen."


Over PepsiCo 

Een miljard keer per dag genieten consumenten in meer dan tweehonderd landen en gebieden wereldwijd van PepsiCo-producten. PepsiCo behaalde in 2013 een nettowinst van meer dan $ 66 miljard, vooral te danken aan het aanvullende voedingsmiddelen- en drankportfolio dat onder meer de volgende merken bevat: Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker en Tropicana. PepsiCo's portfolio van producten bevat een wijds scala aan prettige voedingsmiddelen en dranken, waaronder 22 merken die ieder op zich naar schatting meer dan $ 1 miljard hebben gegenereerd aan retailverkopen. Grondslag voor PepsiCo is Performance with Purpose - ons doel om top-tier financiële prestaties te leveren en tegelijkertijd een duurzame groei te creëren in onze aandeelhouderswaarde. In de praktijk betekent Performance with Purpose het leveren van een breed scala aan eten en drinken, van traktaties tot gezond voedsel; het vinden van innovatieve manieren om onze ecologische voetafdruk te minimaliseren en onze operationele kosten terug te dringen; het verschaffen van een veilige en gediversifieerde werkplaats voor onze werknemers wereldwijd; en het investeren in en respecteren en ondersteunen van de plaatselijke gemeenschappen waar we actief zijn. Kijk voor meer informatie op www.pepsico.com

SOURCE PepsiCo

Web site: http://www.pepsico.com

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234