Coop viert 125-jarig jubileum met concert in Gelredome

Een oranje gekleurd concert in het Arnhemse GelreDome wordt het hoogtepunt van het 125-jarige jubileum dat de Coop supermarktketen dit jaar gaat vieren. Voor en mét haar klanten.

'Niet voor het gewin maar voor het gezin' was de slogan waarmee de in 1891 opgerichte coöperatie zich in de eerste jaren aan z'n klanten presenteerde. Algemeen directeur Fred Bosch constateert dat Coop na één-en-een-kwart eeuw nog steeds veel aandacht heeft voor de consument en de lokale gemeenschap. "We zijn voortdurend bezig om samen met onze klanten te kijken hoe en waar we onze supermarkten nog verder kunnen verbeteren en verduurzamen. Dat doen we in onze bestaande winkels maar ook met nieuwe initiatieven zoals de Coop Vandaag stadswinkels waarvan we onlangs de eerste drie geopend hebben: kleine winkels met lokaal personeel en naast de dagelijkse boodschappen en praktische faciliteiten ook ter plekke bereide 'ready to eat' en 'ready to heat' maaltijden."

Coop in Concert
Hoogtepunt van het jubileum wordt een groot oranjegekleurd muziekfeest op zaterdag 18 juni in het Arnhemse Gelredome. Klanten kunnen daarvoor vanaf nu kaarten kopen à 15 euro. Bosch: "Arnhem is niet toevallig gekozen: het is de plek waar Coop in 1891 is opgericht. Dat maakt de cirkel van dit feestjaar voor ons mooi rond. Met Xander de Buisonjé, Gers Pardoel, Jeroen van den Boom, Ronnie Flex, VanVelzen en vele andere grote artiesten willen we voor en mét onze klanten, jong en oud, er echt iets speciaals van maken. En wie geen kaartjes heeft kunnen kopen, kan ze altijd nog winnen bij een van onze prijzenacties de komende maanden."

Volop in beweging
Coop is volop in beweging en groeit stevig door. Eind vorig jaar vierde Coop de opening van zijn 250ste winkel. Dit jaar breekt Coop door de grens van minimaal 260 winkels heen. Ook de huidige winkels worden in snel tempo gemoderniseerd. Daarnaast heeft Coop veel aandacht voor goede én lekkere producten. Zo zet Coop continu stappen in de verduurzaming met het kipassortiment als goed voorbeeld. Daarnaast zijn diverse producten van de supermarktketen recent beloond door consumenten met de titel 'Beste product van het jaar'.

Coop heeft traditioneel ook extra aandacht voor lokale producten en ondersteunt een groot aantal maatschappelijke initiatieven, meestal in de directe omgeving van de Coop supermarkt. Afgelopen jaren is dankzij spaaracties samen met Coop-klanten ruim 1,5 miljoen euro opgehaald voor diverse goede doelen, waaronder het Coop Rode Kruis Fonds en de DoeKoe actie voor speelfaciliteiten op het schoolplein.

Bosch: "Met dit jubileum willen we vooral laten zien dat we trots zijn op ons bedrijf en onze rol binnen de lokale gemeenschap. Dat willen we samen met onze klanten gaan vieren. Want uiteindelijk vormen zij de basis van ons succes."

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Coop Supermarkten
Afdeling Communicatie
T: 026-7999723
E: communicatie@coop.nl

Over Coop Supermarkten:
Coop is een resultaatgerichte, herkenbare, zelfstandige coöperatie die, bewust van haar maatschappelijke positie, een optimaal pakket van levensmiddelen en gerelateerde producten /diensten levert aan consumenten- en ondernemersleden. Coop heeft landelijk 255 supermarkten, waarvan 111 filialen en 144 winkels gerund door zelfstandig ondernemers. In 2015 behaalde Coop een consumentenomzet van Euro 1,083 miljard.

Coop

Velp