LeasePlan schaalt private lease aanbod structureel op

Ambitie 2016: meer modellen, meer distributiepartners

LeasePlan Nederland wil haar positie in het populaire private lease segment verder versterken, door op structurele basis meer modellen aan te bieden. Dat maakt de marktleider vandaag bekend. De leasemaatschappij onderzoekt hiervoor momenteel de mogelijkheden met nieuwe en bestaande distributiepartners zoals de ANWB. Een ruimer aanbod maakt deze populaire vorm van autolease nog aantrekkelijker en toegankelijker voor een bredere groep consumenten: iedereen zijn eigen LeasePlan.

Afgelopen jaren wist LeasePlan private lease permanent op de kaart te zetten met acties bij onder meer Media Markt en Albert Heijn XL. Parallel daaraan sloot de leasemaatschappij in september 2015 een vaste samenwerkingsovereenkomst met de ANWB. LeasePlan heeft voor 2016 de ambitie om de duurzame strategie te onderzoeken, waarbij tevens de nadruk wordt gelegd op een groter aanbod van - deels speciale - modellen.

Structureel aanbod naast fun-auto
Private lease stond vorig jaar nog aan de vooravond van een doorbraak, met eind 2015 een ruime verdubbeling. "In 2016 zal privé een auto leasen naar verwachting gemeengoed worden", aldus woordvoerder Martijn Versteegen van LeasePlan. "Daar past een structureel aanbod bij, waarbij verschillende doelgroepen ook echt iets te kiezen hebben. Dit jaar staat in het teken van het actief onderzoeken van nieuwe partnerships om zo private lease nog aantrekkelijker te maken als alternatief voor het kopen van een eigen auto. De Ferrari California T die geleaset kon worden bij de Mediamarkt-actie was natuurlijk een publiciteitsstunt. Maar we denken wel dat er interesse is voor een gevarieerder aanbod dan alleen kleine stadauto's. We zien dat consumenten in toenemende mate het gemak en ontzorging van een private lease auto ook voor de eerste auto in het gezin zoeken".

Ook in 2016 blijft de marktleider de consument opzoeken met korte campagnes in samenwerking met winkelketens met een breed bereik. En niet voor niets bieden ze tijdens de komende Huishoudbeurs een diversiteit aan modellen zoals de Toyota Aygo (vanaf 209 euro per maand) en de FIAT Panda (vanaf 194 euro per maand). Met daarnaast ook 'family cars' in het B- en C-segment zoals de Toyota Yaris en de Hyundai Tucson. De leasemaatschappij komt bovendien met één bijzonder actiemodel, welke perfect aansluit op de wensen van de beursbezoeker. Deze 'special guest' wordt op zaterdag 20 februari onthuld.

Keurmerk heeft drempel verlaagd
Volgens Versteegen draagt met name het Keurmerk Private Lease dat onlangs is geïntroduceerd, bij aan een verlaging van de drempel om te kiezen voor private lease. "Wij zijn absoluut voorstander van een keurmerk en hebben ons er ook vanaf dag één hard voor gemaakt", aldus Versteegen. "Nu deze kwaliteitsgarantie er is, is het eenvoudiger om de evidente voordelen van private lease zoals zorgeloos rijden, gemak en het rijden in jonge, brandstofzuinige auto met een relatief lage CO2-footprint in de voorlichting centraal te stellen."

Hoge verwachtingen voor werknemerslease
LeasePlan denkt eind 2016 een aanzienlijk breder aanbod te kunnen aanbieden dan nu het geval is. Ook speelt de leasemaatschappij actief in op de trend dat werkgevers medewerkers vaker een mobiliteitsbudget aanbieden in plaats van een zakelijke leaseauto. "Private lease en werknemerslease behoren dan tot één van de opties. In het geval van werknemerslease bieden bedrijven wat extra's aan hun werknemers, zonder dat ze daar omkijken naar hebben", aldus Versteegen. "Vergelijk het met een collectieve ziektekostenverzekering of een sportabonnement. Met onze ervaring zijn wij de aangewezen partij om op deze markt een nadrukkelijke rol te gaan vervullen."

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

LeasePlan
Nicole Hagen
T. (036) 527 1413
E-mail: nicole.hagen@leaseplan.nl
www.leaseplan.nl

Creative Venue PR
Marianne Aalders
T. (020) 452 5225/06 42 150180
m.aalders@creativevenue.nl
www.creativevenue.nl (persruimte)

Altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws van LeasePlan Nederland? Abonneer u dan nu op onze newsfeed (via RSS) en volg ons ook op twitter, linkedin en facebook.

Over LeasePlan
Al meer dan 50 jaar maakt LeasePlan wagenparkbeheer en mobiliteit van leaserijders gemakkelijker. Met ruim 142.000 auto's in Nederland en 1.55 miljoen auto's in 32 landen is LeasePlan de grootste en meest toonaangevende leasemaatschappij ter wereld. Klanten profiteren hierdoor van uitgebreide expertise en schaalvoordelen. Dat geldt voor zakelijk leasen, ZZP, MKB, non-profit organisaties en corporates. Maar zeker ook voor particulieren in de vorm van privé leasen. LeasePlan maakt leasen gemakkelijk. Autorijden zonder de zorgen van een auto. LeasePlan hanteert daarbij heldere voorwaarden en afspraken, die eenvoudig en goed leesbaar zijn opgeschreven.

LeasePlan beschouwt de (zaken)auto als de belangrijkste pijler onder mobiliteit en daarmee als essentiële pijler onder onze economie. Zij is voortdurend op zoek naar manieren om autorijden slimmer, schoner en efficiënter te maken. LeasePlan wil dat autorijden slimmer, schoner en efficiënter wordt. Slimmer, door het autoverkeer beter te spreiden over de dag. Schoner, door in te zetten op energiezuinige en intelligente autotechniek. Efficiënter, door zakelijk verkeer ook op alternatieve manieren te organiseren. Daarnaast is zij voortdurend in dialoog met haar klanten over bewust en verantwoord rijgedrag. LeasePlan Nederland is een dochteronderneming van LeasePlan Corporation en is aangesloten bij de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen. Zie www.leaseplan.nl.

LeasePlan Nederland N.V.

Almere