Nominaties Fiets, E-bike en Speed E-bike van het Jaar 2016 bekend

De onafhankelijke vakjury van de Fiets van het Jaar, E-Bike van het Jaar en Speed E-bike van het Jaar heeft afgelopen weekend in alle drie de categorieën drie nominaties gekozen. Met 43 inzendingen is deze editie van de Fiets van het Jaar verkiezing de grootste ooit. Maar liefst 23 verschillende merken uit binnen- en buitenland hebben zich ingeschreven, waaronder negen merken die voor de eerste keer meedoen.

Nominaties Fiets van het Jaar 2016
Batavus Quip Euro 599,-
Cannondale Tesoro 2 Euro 1.299,-
Giant ToughRoad SLR1 Euro 1.199,-

Nominaties E-bike van het Jaar 2016
Batavus CNCTD E-go Euro 1.449,-
Giant Elegance E+ I Deluxe Euro 2.699,-
Klever 20'' Compact E-bike Euro 2.999,-

Nominaties Speed e-bike van het Jaar 2016
Gazelle CityZen Speed Euro 3.099,-
Koga E-XLR 8 Euro 3.999,-
Moustache Friday 27 Speed Euro 4.199,-

Beoordeling door deskundige jury
De fietsen worden door een onafhankelijke jury beoordeeld én in de praktijk getest. Uitgangspunt bij de jurering is het gebruiksdoel van de fiets ofwel de mate van geschiktheid van de fiets voor de gebruikersdoelgroep. Om tot een goed eindoordeel te komen let de jury op; constructie en afwerking, uitrusting in standaarduitvoering, vormgeving en styling, oorspronkelijkheid en innovatie, veiligheid, rijgedrag/comfort, gebruikte materialen en prijs/kwaliteitverhouding. De vakjury bestaat uit experts en ervaringsdeskundigen van TU Delft-Faculteit 3ME, RAI Vereniging, New Skool Media, redactie Fiets, Fietsersbond, ANWB en Bike Europe.

Verkiezingen
RAI Vereniging organsieert de verkiezing van de Fiets van het Jaar voor de 29e keer. De uitreiking van de E-bike van het Jaar vindt voor de 6e keer plaats. Dit jaar wordt voor de tweede keer de prijs voor de Speed E-Bike van het Jaar uitgereikt.

De winnaars van de Fiets, E-Bike en Speed E-bike van het Jaar 2016 worden bekend gemaakt op maandag 4 april aanstaande tijdens het Tweewieler Retail Trends Congres in Supernova, Jaarbeurs Utrecht.

Meer informatie over de Fiets Awards 2016 is te vinden op www.fietsawards.nl. Ook een uitgebreide productomschrijving en een foto van elke inzending staan op deze website.

De uitreiking van de Fiets Awards 2016 vindt plaats tijdens het Tweewieler Retail Trends Congres op maandag 4 april in Supernova, Jaarbeurs Utrecht. Deze dag wordt ook de Tweewielerwinkel van het Jaar bekend gemaakt. De insteek van het congresgedeelte is de vakhandel praktische handvatten te geven in een snel veranderende markt. Vijf thema's vormen de rode draad van het evenement: Winkel, Vakmanschap, Communicatie, Rendement & Innovatie. Zie voor meer informatie www.tweewielerretailtrends.nl.

RAI Vereniging, Rijwiel & Automobiel Industrie, behartigt de belangen van ruim 500 fabrikanten en importeurs van personenauto's en vrachtauto's, aanhangwagens en opleggers, carrosserieën en speciale voertuigen, motorfietsen en scooters, brom- en snorfietsen en fietsen. Ook de leveranciers van onderdelen voor deze voertuigen en van garage-uitrusting zijn bij de Vereniging aangesloten.

Voor meer informatie:
RAI Vereniging, Harald Bresser, telefoon 020-504 4925 of 06-5159 5093