26.500 bezoekers op 17de editie van Art Rotterdam in de Van Nelle Fabriek

De kunstbeurs Art Rotterdam die van 11 t/m 14 februari plaatsvond in de Van Nelle Fabriek, is zeer succesvol afgesloten. 26.500 kunstliefhebbers en -professionals bezochten de beurs waar 130 internationale galeries en kunstenaarsinitiatieven zich presenteerden, een absoluut bezoekersrecord.

"Een steeds grotere groep mensen is geïnteresseerd in hedendaagse kunst en koopt ook daadwerkelijk" aldus directeur Fons Hof. "Deze editie hebben we veel aandacht besteed aan het geven van achtergrondinformatie, o.a. door een introductiefilm met kunstcriticus Hans den Hartog Jager te maken die alle bezoekers vooraf hun beursbezoek kunnen zien."

Ook de galeriehouders kijken terug op een zeer geslaagde beurs. De directeur van Copperfield, Londen, die in de New Art Section stond: "Het zijn de beste verkoopcijfers die ik heb gehaald van de laatste acht internationale kunstbeurzen die ik gedaan".
GRIMM Gallery verkocht op de openingsavond het meer dan drie meter breed wandsculptuur 'August 9, 1945 (Hamburg) van Matthew Day Jackson voor 250.000 dollar aan een Nederlandse verzamelaar. Galerie Stigter Van Doesburg verkocht alle werken in hun stand. Galerie Fons Welters verkocht de sculptuur 'Hard Copy [Tribal Spirit 2016]' van David Jablonowski van bijna vier meter hoog, vraagprijs Euro 14.500,-, aan een Nederlandse bedrijfscollectie. En de drie meter brede glazen installatie 'Muur/ Wall' van Maria Roosen, vraagprijs Euro 27.000,-, aan een Nederlandse verzamelaar.
"Het is een feestje om hier te staan", aldus Martijn Dijkstra van Upstream Gallery.

Art Rotterdam Week
Art Rotterdam is onderdeel van de Art Rotterdam Week. Een week met een uitgebreid aanbod aan kunst- en designbeurzen, kunst gerelateerde evenementen, feestjes en tentoonstellingen. Van 10 t/m 14 februari was Rotterdam een bruisend feest van cultuur en hedendaagse kunst. Overvolle oldtimer pendelbussen verbonden de Van Nelle Fabriek met de Wilhelminapier, het Museumkwartier en Atelier Van Lieshout.

Art Rotterdam 2017
In 2017 vindt Art Rotterdam van 9 t/m 12 februari plaats in de Van Nelle Fabriek.

Over de Van Nelle Fabriek, BUSINESS - INSPIRATION - EVENTS
De Van Nelle Fabriek is sinds juni 2000 een inspirerende en energieke kantoor- en eventlocatie. Waar Van Nelle vroeger koffie, thee en tabak verwerkte, zijn nu meer dan 80 bedrijven gevestigd; van klein tot groot.

De Van Nelle Fabriek biedt daarnaast ruimte voor (internationale) congressen, bedrijfsevenementen, beurzen, vergaderingen en publieksevenementen
Er zijn veel zeer diverse ruimtes die zich lenen voor deze evenementen, geschikt voor bijeenkomsten van 2 tot 5.000 personen.

In het nieuwe restaurant van Deli 33 in de Branderij kunnen gasten ontbijten, lunchen en borrelen. Het Unesco Werelderfgoed heeft supersnel internet en de evenementenruimtes de Gouden Green Key, een internationaal keurmerk voor duurzaamheid. Door de ligging vlakbij de (nieuwe) A4, A13 en A20 en de zeer ruime parkeerfaciliteiten is de Van Nelle Fabriek prettig bereikbaar.

Geplaatst in:

Voor meer informatie:
Henk van Maanen, ondernemer - directeur Van Nelle Fabriek Events
T 010-7503500
E henk@vannellefabriekevents.com

Foto's: Rogier Bos (graag naam vermelden)

Van Nelle Fabriek

Rotterdam