Bedrijven investeren onvoldoende in personalisering om tegemoet te komen aan verwachtingen van klanten: nieuwe studie van Mindtree

BANGALORE en WARREN, New Jersey, February 12, 2016 /PRNewswire/ --

Uit wereldwijd onderzoek blijkt dat de wensen van consumenten en de initiatieven van industrieen vaak niet bij elkaar passen in de retail-, bank-, media- en reissector

Een wereldwijde studie verspreid over meerdere sectoren die vandaag werd gepubliceerd door Mindtree, een toonaangevend bedrijf in digitale transformatie- en IT-diensten, wijst op personalisering als de belangrijkste factor om 'phygital' consumenten te helpen hun ideale mix van online en offline winkelen te bereiken. De studie toont ook aan dat, hoewel de meeste bedrijven aan het transformeren zijn en zichzelf beschouwen als pionier in de aanname of investering in digitale technologieen, er weinig zijn die investeren in personaliseringsinitiatieven waarvan consumenten verklaren dat die de diepte en breedte van hun winkelervaring vergroot.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140416/681203)

De belangrijkste bevindingen van het onderzoek zijn:

- Consumenten geven aan dat gepersonaliseerde promoties hen aanmoedigen om de
producten en diensten te kopen die ze al eerder gekocht hebben (78 procent), evenals
relevante producten en diensten die ze nog nooit gekocht hebben (74 procent).
- Slechts 28 procent van de besluitvormers van de wereldwijd onderzochte bedrijven zegt
dat hun organisatie aanzienlijk investeert in personalisering om de online
aankoopervaring te verbeteren, ook al heeft dit voor de meerderheid (58 procent) hun
online verkopen in de afgelopen 12 maanden verbeterd.
- Consumenten verwachten dat hun gebruik van mobiele apps om te winkelen in de komende
drie jaar meer dan verdubbelt. Terwijl 6 procent van de consumenten aangaf dat mobiele
apps vanaf 2015 hun voorkeurskanaal was voor het doen van aankopen in de detailhandel,
sprak 15 procent de verwachting uit dat mobiele apps tot 2018 hun favoriete kanaal
zullen zijn.

De studie, 'Winning in the Age of Personalization', werd in opdracht van Mindtree gedaan en uitgevoerd door het onafhankelijke marktonderzoeksbureau Vanson Bourne. 6000 consumenten in drie primaire regio's (VS, Europa en Azie/Pacific) werden ondervraagd, evenals 900 besluitvormers van bedrijven in de sectoren retail- en consumentengoederen, reizen en gastvrijheid, bank- en verzekeringswezen, en media en entertainment.

Het onderzoek wijst ook op enkele opmerkelijke wanverhoudingen tussen welke online functies worden gewenst door de consument en in welke functies door bedrijven geinvesteerd wordt. Consumenten zouden bijvoorbeeld heel graag willen beschikken over een verbeterde zoekfunctie en functies voor vergelijken en verenigen, maar bedrijven investeren meer in functies zoals boodschappenlijstjes, verlanglijstjes en sociale functies. De resultaten van het onderzoek onthullen ook de belangrijkste redenen waarom klanten online winkelwagentjes achterlaten, en wat klanten er toe aanzet om online recensies (positief of negatief) te lezen of te posten.

"Dit onderzoek biedt vele inzichten, maar wat het meest opvalt is dat bedrijven prioriteit dienen te geven aan meer investeringen in personalisering, een gebied dat heel duidelijk voor meer handel zorgt," aldus Radha R., EVP en hoofd Digital Business bij Mindtree. "Veel hedendaagse personaliseringsaanpakken zijn niet effectief omdat ze gebaseerd zijn op een beperkend beeld van de klant. Als de juiste datazoekmachine en digitale onderbouwing aanwezig zijn, kunnen bedrijven zich met behulp van een aangepaste ervaring richten tot de juiste mensen, op het juiste moment, op de juiste plaats, op het juiste apparaat, en met de juiste inhoud."

Aanbevolen volgende stappen voor bCedrijven:

- Een einde maken aan gegevenssilo's om beter zicht op de klant te krijgen via de
diverse digitale contactpunten, met behulp van een op Big Data gebaseerde aanpak.
- Klanten relevantie bieden door het creeren van content, aanbiedingen en aanbevelingen
met behulp van personaliseringsalgoritmen op basis van de context.
- De technologie implementeren om deze op maat gemaakte berichten en aanbiedingen
automatisch te leveren aan klanten in een landschap boordevol verschillende kanalen en
apparaten.

Dit werkt alleen als een bedrijf beschikt over de juiste digitale infrastructuur op het breedste niveau. Mindtree is van mening dat bedrijven gebruik dienen te maken van vier hoekstenen die cruciaal zijn voor het bereiken van echte digitale transformatie en succes: creatie van digitale klantervaringen; digitalisering van de waardeketen van de front-end tot de back-end; ontwikkeling van systemen die zaken opsporen en erop reageren; en vormgeving van nieuwe, innovatieve zakelijke modellen en samenwerkingsverbanden.

"Het is belangrijk op te merken dat een online aanwezigheid zich dient te richten op het bedienen van klanten en niet alleen op de verkoop aan klanten," verklaart Paul Gottsegen, Chief Marketing & Strategy Officer bij Mindtree. "Met een betere personalisering zullen bedrijven in wezen een integraal deel gaan uitmaken van het continue 'phygital' leven van de consument en het recht verdienen om voortdurend met deze consument in contact te staan. Het zal de relatie voor de lange termijn versterken en de bedrijven die dit goed aanpakken een groot voordeel bezorgen."

Voor meer details van het onderzoek:

Download [http://www.mindtree.com/personalization/global/infographic/mindtree-infographic-personalization.pdf ] de Infographic

Download [http://www.mindtree.com/personalization/global/pdf/mindtree-survey-report-personalization-global.pdf ] het Wereldwijde Rapport

Voor meer informatie over industriespecifieke bevindingen:

Retail- en consumentengoederen [http://www.mindtree.com/personalization/retail-consumer ]

Reizen en gastvrijheid [http://www.mindtree.com/personalization/travel-hospitality ]

Bank- en verzekeringswezen [http://www.mindtree.com/personalization/bfsi ]

Kunst en entertainment [http://www.mindtree.com/personalization/media-entertainment ]

Over Mindtree

Mindtree [NSE: MINDTREE] levert digitale transformatie- en technologiediensten, van ideevorming tot uitvoering, waarmee Global 2000-klanten hun concurrenten kunnen overtreffen. Mindtree werd 'digitaal geboren' ('Born Digital') en heeft een flexibele, gezamenlijke aanpak voor het creeren van op maat gemaakte oplossingen voor de digitale waardeketen. Tegelijkertijd helpt onze diepgaande expertise in infrastructuur- en applicatiebeheer bij het optimaliseren van uw IT in een strategische troef. Of u nu wilt dat uw bedrijf gedifferentieerder wordt, zakelijke functies opnieuw dient uit te vinden of de omzetgroei moet versnellen, wij kunnen u daarbij van dienst zijn. Ga naar voor meer informatie.

Neem voor meer informatie contact op met:

Kiran Farooque
PPR Worldwide