Ruim 40% Nederlanders ligt wel eens wakker van financiën

Amsterdam, 20160211 -- Ruim 40% van alle Nederlanders ligt af en toe wakker van zijn financiën. 7,5% ligt hier zelfs vaak van wakker. Dit blijkt uit onderzoek dat financieringsmaatschappij Findio door onderzoeksbureau NovioData heeft laten uitvoeren onder 765 Nederlanders in verschillende leeftijdscategorieën.

Vooral alleenstaande Nederlanders met kinderen geven vaker aan wakker te liggen van hun financiën. Onder samenwonende en gehuwde respondenten en onder alleenstaande respondenten zónder kinderen is dit aandeel lager. Voor 17,4% gaat het zelfs zó ver dat ze hun financiële situatie voor 2016 écht negatief inzien. Ook hier zijn alleenstaande Nederlanders met kinderen oververtegenwoordigd. Onder hen is dit aandeel zelfs bijna het dubbele.

Onze financiële voornemens
Het onderzoek laat zien dat bijna de helft van de Nederlanders financiële voornemens maakt aan het begin van het jaar. Bijna een derde van de Nederlanders wil meer gaan sparen. Onder studenten wil zelfs méér dan de helft meer gaan sparen. Ouderen geven juist aan minder behoefte te hebben aan sparen. Een kwart van de Nederlanders heeft - vanwege hun financiële situatie - voor 2016 geen plannen om op vakantie te gaan. Dit geldt vooral voor de respondenten die hun financiële situatie voor 2016 negatief inzien.

Gelukkig zien 4 op de 5 Nederlanders hun financiële situatie voor 2016 wél positief in. Bovendien kan driekwart van de Nederlanders nog steeds op vakantie. En dat is goed nieuws na al die jaren van economische crisis.

Zie voor meer onderzoeksinformatie over financiële voornemens: https://www.findio.nl/nieuws/nieuwsbericht-1

Over Findio
Bij Findio kunnen consumenten online geld lenen. Wie via www.findio.nl een lening aanvraagt, weet binnen 30 seconden of hij voor een lening in aanmerking komt. Zo ja, dan ontvangt hij binnen 30 minuten een vrijblijvende offerte in zijn mailbox. Als de aanvraag wordt goedgekeurd, kan hij binnen 3 werkdagen over zijn geld beschikken. Findio B.V. is een dochteronderneming van Crédit Agricole Consumer Finance Nederland B.V. (CACF NL). Dat is op zijn beurt weer een onderdeel van de Franse bank Crédit Agricole S.A., een van de grootste banken ter wereld. CACF NL is gevestigd in Amsterdam en telt 350 medewerkers.

Findio B.V. - onderdeel van Crédit Agricole S.A.