CWS ontvangt groenste ondernemersprijs van Nederland

's Hertogenbosch 10 februari 2016 - Op 7 februari is tijdens de finale van de jaarlijkse Nationale Business Succes Award in Studio 21 te Hilversum, de award voor 'Groenste onderneming 2015' gewonnen door CWS Nederland. Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Nadat CWS door de NBSA al werd benoemd als winnaar in de branche sanitaire producten, is de award voor Groenste onderneming in 2015 een bekroning op CWS' missie om in de sanitaire hygiëne branche de meest innovatieve en duurzame serviceorganisatie te zijn.

De award en titel 'Groenste onderneming 2015' werd door jurylid Bernd Schneider (o.a. juryvoorzitter van het tv programma Het Beste Idee van Nederland), uitgereikt. 'CWS zorgt in 18 landen voor mens en milieu en loopt voor op de wetgeving. Als deel van de maatschappij zien zij het zowel als taak als plicht om economische, ecologische en sociale leefomstandigheden te bevorderen.'

De "groene" succesfactoren waarmee CWS het verschil maakt
'Sinds jaren is Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen een integraal onderdeel van ons business model. Onder het motto 'Serving you - Serving nature' voeren wij van oudsher onze kernactiviteiten uit met grote verantwoordelijkheid ten aanzien van het milieu en sociale aspecten. Trots ben ik op onze mensen. Zij maken immers het verschil in onze dienstverlening. Zij worden door onze afnemers gezien als een betrouwbare, vakkundige partner, die met hen meedenkt en probeert de beste oplossingen te bewerkstelligen. Ons businessmodel is al sinds de oprichting van CWS gebaseerd op het credo "Gebruik is beter dan bezit". De circulaire economie is ons niet vreemd. Producten en materialen worden hergebruikt en grondstoffen worden gespaard' aldus An Dams, Finance Director CWS-boco Benelux.

Over CWS
CWS Nederland B.V. is een dochteronderneming van één van de internationaal toonaangevende leveranciers van professionele en innovatieve allround oplossingen voor sanitaire ruimtes en textieldiensten. Hiertoe behoren o.a. de bekende CWS handdoek-, zeep-en geur-dispensers, entreematten en milieuvriendelijke sensor-kraanconcepten en Washroom Media. Onze klanten profiteren van de professionele allround dienstverlening, inclusief persoonlijk advies en regelmatig onderhoud. Het hoofdkantoor is gevestigd in Duitsland en is een dochteronderneming van het Haniel-concern. Haniel heeft een totale verkoopomzet van ± 27 miljard euro per jaar en heeft ongeveer 56.000 werknemers en is een van meest succesvolle Duitse familiebedrijven ter wereld.

Over het Nationale Business Succes Award Instituut
Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro. De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in februari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL7, zondags om 13:55 uur.

Pers contact:
CWS Nederland BV
Arjan Bolink
Marketing Manager CWS Nederland B.V.
CWS Nederland BV
De Beverspijken 16