Joyce Sylvester beëdigd als substituut ombudsman

Vandaag heeft de Voorzitter van de Tweede Kamer, Khadija Arib, Joyce Sylvester beëdigd als substituut ombudsman. Zij was tot eind december 2015 waarnemend burgemeester van Naarden. De substituut ombudsman speelt een belangrijke rol bij behandeling van de 36.000 klachten van burgers over de overheid die de Nationale ombudsman elk jaar ontvangt.

Joyce Sylvester (Amsterdam, 1965) heeft ruime ervaring in het openbaar bestuur. Zo was zij lid van de Eerste Kamer, burgemeester van Anna Paulowna en directeur van organisatieadviesbureau Spirit. Van 2009 tot 31 december 2015 was zij waarnemend burgemeester van Naarden. Sylvester studeerde Politicologie en Communicatiewetenschap en is gepromoveerd in het Staats- en Bestuursrecht op het onderwerp 'de praktijk van privatisering'. Joyce Sylvester is de opvolger van Frank van Dooren, die in 2015 met pensioen ging. Zij wordt aangesteld voor de periode van zes jaar.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Erna van Eerden, (070) 356 36 37 of Yara Backx, (070) 356 35 22. Kijk voor meer nieuws, rapporten en achtergrondinformatie op www.nationaleombudsman.nl en volg de Nationale ombudsman op Twitter: www.twitter.com/nat_ombudsman.

De Nationale ombudsman