Athlon steunt Hulphond Nederland in realisatie nieuwe ambitie

Autoleasemaatschappij Athlon steunt Hulphond Nederland ook in 2016 bij de opleiding en inzet van hulphonden voor mensen met een fysieke of geestelijke zorgvraag. De hoofsponsor ondersteunt Hulphond Nederland in haar ambitie om per eind 2017 jaarlijks duizend mensen te helpen met de inzet van een hulphond. Beide partijen ondertekenden op vrijdag 22 januari de hernieuwde samenwerkingsovereenkomst.

Marchel Koops, Algemeen Directeur van Athlon Nederland, bracht een bezoek aan Hulphond Nederland. Na de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst overhandigde hij namens alle medewerkers van de leasemaatschappij tevens de opbrengsten van het ondernemersspel: een cheque van Euro15.000,-.

Mobiliteit vergroten
Athlon en stichting Hulphond zijn sinds 2010 aan elkaar verbonden vanuit een gezamenlijke doelstelling: de mobiliteit van zoveel mogelijk mensen vergroten. Athlon is voor leaserijders constant op zoek naar slimme en innovatieve oplossingen op het gebied van mobiliteit. Een hulphond is hét voorbeeld van een slimme mobiliteitsoplossing voor mensen die anders een stuk zelfstandigheid zouden moeten opgeven.

Flappen voor Flip
Dat heel Athlon het werk van Hulphond Nederland een warm hart toedraagt, blijkt wel uit het bijzondere project waar alle medewerkers van de lease-organisatie eind 2015 aan deelnamen. In een speciaal ondernemersspel getiteld 'Flappen voor Flip' gingen dertig teams onderling de uitdaging aan om met een klein startkapitaal zoveel mogelijk geld te verdienen voor het goede doel. De opzet van het spel sloot aan bij de interne kernwaarden van Athlon: empathie, organisatiebewust en teamwork.

De medewerkers van Athlon kwamen met hun miniondernemingen tot bijzondere initiatieven, waaronder een maaltijdenservice, een hondenwandeling en de verkoop van knuffelmascotte Flip. Het ondernemersspel leverde uiteindelijk een prachtige extra donatie op van maar liefst Euro 15.000,- voor Hulphond Nederland.

Over Athlon
Athlon is dé autoriteit op het gebied van autoleasing in Nederland. Daarnaast ontplooit zij al jarenlang innovatieve, duurzame en kostenefficiënte initiatieven op het gebied van mobiliteit. Haar missie: Het leveren van de beste autoleasing- en mobiliteitsoplossingen voor de steeds veranderende behoeften van haar klanten. Sinds 2006 zijn we onderdeel van DLL, een 100% dochter van de Rabobank Groep. Naast vestigingen in Nederland heeft Athlon negen vestigingen in Europa. (www.athlon.com)

Over Hulphond Nederland
Hulphond Nederland reikt mensen met een fysieke beperking of geestelijke zorgvraag de helpende hand: de inzet van hulphonden voorkomt namelijk isolement en biedt nieuw perspectief. De stichting heeft ruim dertig jaar ervaring in het opleiden van hulphonden als steun en toeverlaat voor mensen met een fysieke beperking, epilepsie of posttraumatische stressstoornis (PTSS). Ook jongeren met gedrags- of psychische problemen, ontwikkelingsstoornissen zoals ADHD of autisme en (licht) verstandelijke beperkingen blijken gebaat bij de inzet van hulphonden. De hulphonden worden met respect voor het welzijn van de hond zo breed mogelijk opgeleid door deskundige trainers. Zij zijn in staat de hulphond tot zeventig verschillende vaardigheden aan te leren. (www.hulphond.nl)

Fotobijschrift: Marcel Koops (links), Algemeen Directeur van Athlon Nederland, bij de cheque met de opbrengst van het ondernemersspel aan Rudolph Strickwold (rechts), Directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland.

Bijgevoegde illustratie kunt u gebruiken voor publicatie bij dit bericht.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Hulphond Nederland
Dimitri Nadorp - Hoofd Marketing & Communicatie