Maison van den Boer actief tijdens World Economic Forum in Zwitserland

Al meer dan vier decennia vindt het jaarlijks World Economic Forum plaats in het Zwitserse Davos. De missie van het World Economic Forum (WEF) is het verbeteren van de situatie in de wereld. De jaarlijkse bijeenkomst in Davos-Klosters vormt de belangrijkste creatieve kracht voor het aansporen van 's werelds topleiders in het initiëren van gezamenlijke activiteiten gericht op wereldwijde vraagstukken. Deze editie staat in het teken van gezondheid en de vierde industriële revolutie.

Het United Nations World Food Programme (WFP) organiseert inmiddels voor het 13e jaar op rij haar eigen hospitality tijdens -en in het teken van- het World Economic Forum. Het WFP is het grootste humanitaire front in de strijd tegen honger wereldwijd. Inmiddels is het bijzondere tentencomplex waarin deze ontvangsten plaatsvinden onderdeel van het congres. Maison van den Boer verzorgt vanaf het begin alle bijeenkomsten op deze lokatie. Wat ooit begon als een diner voor 60 gasten, is door de jaren heen uitgegroeid tot een evenement met ca 2500 gasten. Maison van den Boer verzorgt inmiddels ook diverse diners, lunches, lezingen en vergaderingen op andere locaties binnen en rond het World Economic Forum.

Een crew van 65 medewerkers van Maison van den Boer reisde afgelopen 10 dagen af naar Zwitserland met 3 opleggers en 10 busjes. Voor het evenement wordt ieder jaar een bijzonder tentencomplex opgebouwd waar ook dit jaar een brede vertegenwoordiging aan wereldleiders en hoogwaardigheidsbekleders ontvangen wordt waaronder Kofi Annan, Ban Ki Moon, Joe Biden jr., Bill Gates, Queen Rania van Jordanië en uit Nederland o.a. Koningin Máxima en premier Mark Rutte.

Voor Maison van den Boer vormen de activiteiten in Davos een fantastische en eervolle uitdaging.
Alle ingrediënten worden lokaal ingekocht en door 18 chefs bereid. Duurzaamheid is hierbij een belangrijk thema, in lijn met de missie van het World Economic Forum. Dat resulteert in een mooie mix van culinair genieten en maatschappelijk verantwoord cateren. Tijdens een van de diners is het menu in samenwerking met Sam Kass ontwikkeld. Sam Kass is voormalig chefkok van het Witte Huis en persoonlijk adviseur van First Lady Michelle Obama tbv haar initiatief Let's Move!. Het menu is zodanig ontworpen dat expliciet duidelijk wordt gemaakt wat de impact is van onze keuzes voor bepaalde ingrediënten op het milieu. Sam geeft hier tijdens het WFP-diner uitleg over. Een dik pak sneeuw en een winterse temperatuur van -18˚C geeft deze week een extra dimensie aan de uitvoering van dit internationaal en maatschappelijk project.

Koninklijke Van den Boer Groep BV
De Koninklijke Van den Boer Groep B.V. is de holdingmaatschappij van o.a. Maison van den Boer, Oseven en FoodforCare. Met deze merken is zij actief in de Europese markt van corporate, public- en private events en zorgcatering. Naast event catering verzorgt dit familiebedrijf, dat is opgericht in 1906, de hospitality van sport- en entertainment venues, alsmede meerdaagse sport- en cultuur-evenementen. Food en gastvrijheid spelen daarin een hoofdrol. De onderneming is voornamelijk werkzaam binnen Nederland en Duitsland. Meer informatie over de Maison van den Boer is te vinden op www.maisonvandenboer.com

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:

Maison van den Boer
Noud van den Boer / DGA Koninklijke Van den Boer Groep BV