Vertrek Paul Riemens CEO Luchtverkeersleiding Nederland

Per 7 april 2016 vertrekt Paul Riemens als CEO/bestuursvoorzitter van Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) om in dienst te treden als CEO van RAI Amsterdam.

Paul Riemens was sinds 2008 CEO/bestuursvoorzitter van LVNL. In 1988 startte hij als luchtverkeersleider. Tussen 1998 en 2008 heeft hij diverse managementfuncties bekleed waaronder General Manager Research en Development, Directeur Mainport Schiphol LVNL en Chief Operating Officer (COO). Riemens is sinds 2011 voorzitter van de Executive Committee van CANSO (Civil Air Navigation Services Organisation), de internationale organisatie voor luchtverkeersleidingsorganisaties.

Gerlach Cerfontaine (voorzitter Raad van Toezicht LVNL): "Onder leiding van Paul Riemens heeft Luchtverkeersleiding Nederland de afgelopen jaren grote stappen gemaakt. Paul Riemens is een inspirerend en vooruitstrevend leider die gericht is op constante verbetering van de prestaties. De Raad van Toezicht bedankt Paul voor zijn inzet, zowel in Nederland als in het internationale speelveld."

De procedure voor de werving van een nieuwe CEO/bestuursvoorzitter is gestart door de Raad van Toezicht van LVNL. De staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu benoemt de CEO.

Voor meer informatie: Maj-Britt van Raalte, woordvoerder Luchtverkeersleiding Nederland, 06-51 99 34 14, m.vanraalte@lvnl.nl

Luchtverkeersleiding Nederland is voor persvragen te bereiken op het piketnummer: 0800-5865266

Luchtverkeersleiding Nederland

Schiphol