Noordhoff Health en het IVM kiezen met samenwerking voor kwaliteit

Klanten van Noordhoff Health CampusCare kunnen vanaf nu gebruikmaken van het kwalitatief hoogwaardige lesmateriaal van het Instituut voor Verantwoord Medicijngebruik (IVM). Gewoon via PulseWeb of hun eigen leermanagementsysteem. Dit is het gevolg van een samenwerkingsovereenkomst die Marchien van Doorn, algemeen directeur van Noordhoff Uitgevers a.i., en Ruud Coolen van Brakel, directeur van het IVM, op 21 januari 2016 ondertekenden.

'Het IVM is hét kenniscentrum op het gebied van veilig en verantwoord medicijngebruik', zegt André Matera, directeur van Noordhoff Health. 'Als Noordhoff Health zijn we continu op zoek naar de beste partners om onze klanten nog betere kwaliteit te bieden. Door samen te werken met het IVM kunnen we ons e-learningaanbod op het gebied van medicijngebruik binnen de zorgopleiding en bij- en nascholing in de Care nu verder verbeteren.'
Het IVM krijgt door de samenwerking met Noordhoff Health toegang tot de opleidingen van verpleegkundigen en verzorgenden van een groot aantal zorgorganisaties in de Care. Ruud Coolen van Brakel: 'Noordhoff Health is in Nederland de grootste leverancier van e-learning en leertechnologie. Via Noordhoff Health kunnen nu meer Care-organisaties gebruikmaken van onze kennis, advies en e-learning. We versterken elkaar.'

Stap verder
Veel zorgorganisaties in de Care maken al gebruik van de e-learning en het advies van het IVM om de farmaceutische zorg te verbeteren. Noordhoff Health ontwikkelde tot nu toe eigen e-learning CampusCare over medicijngebruik. Nu heeft Noordhoff Health besloten een stap verder te gaan en de ontwikkeling van deze leermiddelen over te laten aan het IVM.

In vertrouwde digitale omgeving
Noordhoff Health voegt de kwalitatief hoogwaardige content van het IVM toe aan de eigen bibliotheek en biedt dit aan in de eigen vertrouwde digitale omgeving: in PulseWeb of via een LTI-koppeling als een zorgorganisatie een ander leermanagementsysteem (LMS) gebruikt. André Matera: 'Klanten die bij ons e-learningmodules Care betrekken over medicijngebruik, vragen we een contract te sluiten bij het IVM. Ze zijn dan verzekerd van de best denkbare content op het gebied van medicijngebruik, zonder dat ze deze bij twee partijen hoeven te betrekken. Bovendien kunnen ze rekenen op volledige inhoudelijke, didactische en technische ondersteuning rond deze e-learning.'

Over Noordhoff Health
Noordhoff Health stelt zich ten doel producten en diensten te leveren gericht op het voortdurend ontwikkelen en bijhouden van kennis en competenties, zodat studenten en medewerkers in de zorg aantoonbaar bekwaam worden én blijven. Om aan deze missie te voldoen geeft Noordhoff Health niet alleen antwoord op de directe educatieve vraagstukken van vandaag, maar denkt Noordhoff Health actief en betrokken mee in de organisatie van leren en de ontwikkeling daarvan op de lange termijn.

Over IVM
De stichting Instituut voor Verantwoord Medicijngebruik (IVM) is al twintig jaar dé plek waar kennis te vinden is over goed en veilig medicijngebruik. Het IVM verspreidt farmaceutische kennis om de farmaceutische zorg, het voorschrijfgedrag en de medicatieveiligheid te verbeteren. Dit doet het IVM in de vorm van praktijkgerichte adviezen en oplossingen. De organisatie wordt gezien als een onafhankelijke en neutrale partij die opdrachten uitvoert vanuit een maatschappelijk perspectief en zonder commercieel of beroepsbelang.

Geplaatst in:

Niet voor publicatie
Neem voor meer informatie contact op met André Matera, directeur Noordhoff Health, 088 - 5226866, a.matera@noordhoff.nl of Hans de Vos Burchart, manager operations IVM, 0888 - 800 461, h.vosburchart@medicijngebruik.nl. Meer informatie over Noordhoff Health vindt u op www.noordhoff-health.nl en meer informatie over het IVM op www.medicijngebruik.nl.

Noordhoff Health

Houten