MindTree onthult platform Flooresense voor de detailhandel

BANGALORE, India, en WARREN, New Jersey, January 20, 2016 /PRNewswire/ --

Oplossing voor stimulering van winkelconversies door ondersteuning van winkelmedewerkers

MindTree [http://www.mindtree.com ], een toonaangevende dienstverlener op het gebied van digitale transformatie en informatietechnologie, heeft vandaag de lancering aangekondigd van haar platform Flooresense [http://www.mindtree.com/solutions/flooresense ] om de conversies in de winkel te verhogen voor retailers. Met deze oplossing kunnen retailers de klantervaring versterken en de productiviteit van winkelmedewerkers verbeteren.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140416/681203)

Een grote uitdaging voor fysieke winkels van vandaag de dag is het identificeren van en contact maken met een hoog potentiële shopper die hulp nodig heeft om een ​​aankoopbeslissing te nemen, in de menigte van de shoppers. Flooresense helpt retailers realtime kansen op de verkoopvloer te identificeren om de ervaring van de shopper te verbeteren en de verkooptijd te optimaliseren. Het cloudgebaseerde platform dat draait op Windows Azure, biedt intelligente aanbevelingen die de juiste winkelmedewerker contact laat leggen met hoog potentiële shoppers die hulp nodig hebben. De oplossing identificeert en prioriteert potentiële shoppers met behulp van video-feeds en aangepaste algoritmen, terwijl de anonimiteit van de shoppers behouden blijft.

Gaurav Johri, Senior Vice President en hoofd, Platforms & Solutions Group, verklaarde: "Meer dan 80% van de retailverkopen vindt nog steeds plaats in fysieke winkels, vooral voor complexe aankoopbeslissingen. Oplossingen die de conversie van shoppers in de winkel verbeteren kunnen een buitenmaatse invloed hebben op de inkomsten van retailers. Winkelmedewerkers zijn de primaire merkambassadeurs van een retailer, en Flooresense voorziet hen van relevante informatie om te zorgen voor een ​​superieure klantervaring die leidt tot toegenomen conversies."

Brendan O'Meara, Managing Director, Worldwide Retail & Consumer Goods bij Microsoft, zei: "Moderne winkelketens kunnen gebruik maken van platforms die technologieën inzetten zoals cloud, mobiel en video-analyse om hun medewerkers te ondersteunen en hun activiteiten te bevorderen. Dankzij de combinatie van Flooresense-leeralgoritmen voor aankoopintentie en een verzameling Azure-geïntegreerde diensten kunnen de retailers een ​geweldige klantervaring bieden met flexibiliteit en schaal in hun hele winkelnetwerk."

De oplossing vergt een lage investering van retailers, omdat het gebruik maakt van de bestaande infrastructuur van de winkels, zoals videosurveillance om de verkoopvloer in de gaten te houden, en kan makkelijk worden ingezet op bedrijfsnetwerken. Het vereist een minimale integratie met winkelsystemen, waardoor het een snelle en betaalbare keuze is voor het verbeteren van conversies in de winkel.

Over Mindtree

Mindtree [NSE: MINDTREE] levert digitale transformatie- en technologiediensten, van ideevorming tot uitvoering, waarmee Global 2000-klanten hun concurrenten kunnen overtreffen. Mindtree werd 'digitaal geboren' ('Born Digital') en heeft een flexibele, gezamenlijke aanpak voor het creëren van op maat gemaakte oplossingen voor de digitale waardeketen. Tegelijkertijd helpt onze diepgaande expertise in infrastructuur- en applicatiebeheer bij het optimaliseren van uw IT in een strategische troef. Of u nu wilt dat uw bedrijf gedifferentieerder wordt, zakelijke functies opnieuw dient uit te vinden of de omzetgroei moet versnellen, wij kunnen u daarbij van dienst zijn. Ga naar http://www.mindtree.com voor meer informatie.

Neem voor meer informatie contact op met:
INDIA
Priyanka Waghre