Internationale Donuts Franchise breidt uit naar Nederland

Amsterdam,19 januari 2016 - Op 4 februari 2016 opent Tasty Donuts & Coffee haar eerste Filiaal in Amsterdam.

Het succesvolle Duitse franchise formule blijft haar concept Tasty Donuts & Coffee uitbreiden, dit keer in Nederland. Op 4 februari 2016 opent om 10:00, Tasty Donuts & Coffee haar eerste filiaal in Amsterdam. Dit is een eerste vestiging in een niet Duitssprekend land. Het merk is hiervoor een samenwerking aangegaan met Yogen Früz Nederland om aan de Reguliersbreestraat 19 (nabij het Rembrandsplein) een shop-in-shop te starten. Dit is een nieuwe mijlpaal in de korte geschiedenis van Tasty Donuts & Coffee en op hetzelfde moment is het een belangrijke stap voor de verdere expansie in Nederland/Europa. De franchise-partner ter plaatse, David Arik, zal de expansie in het Amsterdamse met vers geproduceerde Donuts en op eigenwijze gebrande koffiebonen gaan leiden.

Volgens Arik zijn Nederlanders zeker rijp voor de donut. Arik spreekt van een hapje tussendoor dat goed aansluit op de Nederlandse eetcultuur. 'Uit cijfers blijkt dat er op jaarbasis al miljoenen donuts worden verkocht vanuit supermarkten en bakkerijen. Nederlanders kennen het verschil nog niet in smaak tussen een 'kwaliteits-donut' en een 'supermarkt-donut'. Het eten van een donut is een cult in andere landen. De donut-cult willen wij ook in Nederland positioneren. In Nederland eten we tussendoor ook oliebollen, stroopwafels en gevulde koeken, deze hebben meer kcal dan merendeel van de donuts, aldus Arik.

Citaat van de eigenaar en franchise ondernemer Urs Schaub: "Wij zijn verheugd met David om op zo een prominente locatie onze eerste filiaal in Amsterdam te openen. Bovendien vertrouwen wij erop dat onze vers geproduceerde Donuts alle liefhebbers zal overtuigen dat wij een speciaalzaak zijn. Tasty Donuts & Coffee is sinds 2014 bezig met internationale expansie. Het eerste filiaal buiten Duitsland werd geopend in Wenen in februari 2014, vandaag de dag zijn er 9 locaties in Oostenrijk. Een dergelijke snelle groei wordt ook gehoopt in Nederland. Op dit moment vinden nieuwe locatie besprekingen plaats, op zowel stations als drukke winkelgebieden."

Bedrijfsinformatie:
Het bedrijf, gevestigd in Hessen Frankfurt am Main bestaat al sinds april 2012 en vindt zijn oorsprong vanuit het Frankfurt City Center. In april 2014 is het bedrijf in handen van de Zwitserse Urs Schaub (ex-Senior directeur McDonald's, Starbucks en Koninklijke Nederlandse Shell). Sinds het aantreden en de kennis en achtergrond van Urs kent de formule 31 vestigingen in Duitsland, Oostenrijk en nu in Nederland. Verdere uitbreiding in Duitsland en in het buitenland is al verzekerd. Op de planning staan alweer nieuwe locaties van het Duitse franchise formule, die een consequente groeidoelstelling nastreeft. Er zijn gaandeweg vele andere aantrekkelijke locaties besproken met potentiële franchisenemers. Deze worden beoordeeld door het bedrijf. Het streven is een lange termijn samenwerking met gemeenschappelijke groei doelstelling. Tasty Donuts & Coffee biedt de mogelijkheid om franchisenemer te worden, het rayon in Nederland wordt gezamenlijk met de franchisenemer bepaald. Het bedrijf is altijd op zoek naar franchisenemers met sterk verlangen naar succes en ervaring in de gastvrijheidsindustrie.

Het productportfolio van Tasty Donuts & Coffee kent meer dan 30 ongevuld en gevulde - donut creaties, en een uitgebreid assortiment aan koffie en espresso. Ook zijn de in-house Frappé, de Tastyccino, een bezoek waard in de Amsterdamse Tasty Donuts & Coffee winkel. De dagelijks verse en handgemaakte Donuts garanderen de hoogste kwaliteit en onvergelijkbare smaak. De productie wordt meestal uitgevoerd met natuurlijke en lokale ingrediënten. Het winkelconcept maakt indruk met zijn aangename ambiance, liefdevol decor en persoonlijk tintje.

Contact informatie Amsterdam
Reguliersbreestraat 19-H | 1017 CL Amsterdam, NL
OPEN 7 DAGEN PER WEEK:
Mo. - Zo.: 10:00 - 22:00 uur
info.amsterdam@tasty-donuts.nl
LIKE US @ www.facebook.com/tastydonuts.amsterdam | www.tasty-donuts.nl

Geplaatst in:

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u per e-mail contact opnemen met David Arik:
info.amsterdam@tasty-donuts.nl

Tasty Donuts & Coffee Image Video :

Spot:

Press pictures:

Donuts Netherlands Brands B.V.