Palo Alto Networks neemt deel aan jaarlijkse bijeenkomst World Economic Forum in Davos

Wereldwijde dialoog en mindset gericht op cyberbreachpreventie zijn essentieel voor vierde industriële revolutie

AMSTERDAM, 19 januari 2016 /PRNewswire/ -- Palo Alto Networks® , de aanbieder van next-generation security, kondigt vandaag aan dat diverse bestuurders van het bedrijf, waaronder Chief Executive Officer Mark McLaughlin en William Saito, Vice Chairman en Chief Security Officer Japan, aanwezig zullen zijn bij de 46e jaarlijkse bijeenkomst van het World Economic Forum in Davos, Zwitserland. De bijeenkomst vindt plaats van 20 tot 23 januari.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150527/218856LOGO [http://photos.prnewswire.com/prnh/20150527/218856LOGO]

Dit jaar is het thema "Mastering the Fourth Industrial Revolution" waarin er een belangrijke rol is weggelegd voor cybersecurity. De eerste drie industriële revoluties waren gebaseerd op stoomkracht, massaproductie en de computer. De vierde revolutie heeft het internet als middelpunt, als een katalysator voor een diepe transformatie van de wereldwijde economie en de samenleving. Deze nieuwe industriële revolutie barst van de innovatie, verbindt levens met elkaar en maakt zakendoen een stuk efficiënter. Willen we deze digitale manier van leven voortzetten, dan is vertrouwen van groot belang. Ontbreekt dit vertrouwen, als gevolg van veelvuldige inbreuken, en gaan consumenten zich zorgen maken over hun data, dan vormt dit een belemmering voor de vooruitgang en de innovatie achter deze snelle, onderling verbonden wereld. Het is cruciaal dat er een wereldwijde dialoog komt over het aansturen van de digitale toekomst. Alleen op deze manier kan er worden besproken hoe cyberaanvallen worden tegengegaan.

CITAAT:

"Om in ons digitale tijdperk het vertrouwen te behouden moeten we met onze uitgaven in de cyberstrijd een optimaal hefboomeffect zien te sorteren. Hiervoor moeten we aanvallen op alle punten binnen een levenscyclus moeilijker maken via next-generation-technologie, snellere intelligence en menselijke coördinatie en een slimmer overheidsbeleid. Dat betekent dat we de discussie over beveiliging naar een hoger plan moeten tillen. Het is meer dan een technologische race; we moeten als internationale gemeenschap bespreken hoe we onze digitale wereld willen gaan beveiligen. Palo Alto Networks is vereerd dat het dit jaar in Davos één van de drijvende krachten mag zijn achter deze belangrijke discussie."
- Mark McLaughlin, chief executive officer, Palo Alto Networks

"De cybersecuritykwestie blijft zwaar drukken op de schouders van bedrijven en overheden over de hele wereld. Om iets tegen deze groeiende druk te kunnen doen en om een eind te maken aan het opkomende tij van cyberbreaches, is het belangrijk dat er een internationaal debat gaande blijft rondom een wereldwijd probleem. Het World Economic Forum speelt een belangrijke rol bij het samenbrengen van de spelers die onderdeel moeten zijn van de oplossing."
- William H. Saito, Vice Chairman en Chief Security Officer Japan, Palo Alto Networks

Bezoek voor meer informatie over cybersecurity en de Vierde Industriële Revolutie:

-- Blog - Protecting Our Digital Way of Life: Thoughts heading into the
World Economic Forum Annual Meeting in Davos
[http://researchcenter.paloaltonetworks.com/2016/01/mark-mclaughlin-at-d
avos]
-- "Navigating the Digital Age: The Definitive Cybersecurity Guide for
Directors and Officers" [https://www.securityroundtable.org/the-book/] -
een boek dat is gepubliceerd door Palo Alto Networks en de New York
Stock Exchange
-- SecurityRoundtable.org [https://www.securityroundtable.org/] - een
community waarin best practices, gebruiksscenario's en expertadviezen
worden gedeeld waarmee bestuurders cybersecurityrisico's kunnen
aanpakken

Over Palo Alto Networks

Palo Alto Networks is de aanbieder van next-generation security. Het bedrijf loopt voorop in het nieuwe tijdperk van cyber security, door op een veilige manier applicaties mogelijk te maken en cyberbreaches te voorkomen voor duizenden organisaties over de hele wereld. Dankzij het baanbrekende beveiligingsplatform dat gebouwd is door middel van een innovatieve aanpak en met zeer gedifferentieerde mogelijkheden voor cyberthreat preventie, zorgt Palo Alto Networks voor een superieure beveiliging van legacy systemen of point producten. Dit maakt een veilige dagelijkse gang van zaken mogelijk waardoor waardevolle eigendommen beschermd worden. Kijk voor meer informatie op www.paloaltonetworks.com [http://www.paloaltonetworks.com/].

Palo Alto Networks and the Palo Alto Networks logo are trademarks of Palo Alto Networks, Inc. in the United States and in jurisdictions throughout the world. All other trademarks, trade names or service marks used or mentioned herein belong to their respective owners.

Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150527/218856LOGO

Palo Alto Networks

CONTACT: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Text100 GlobalCommunications, Ruud van Lieshout, E. ruud.vanlieshout@text100.nl;, Volgons op Twitter: twitter.com/text100benelux

Web site: http://www.paloaltonetworks.com/